جلوگیری از یک حمله گروهی شورشیان در ولایت هلمند

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که از یک حمله گروهی شورشیان در ولایت هلمند در جنوب کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب هنگام شورشیان طالب قصد حمله گروهی را بریک پوسته امنیتی مربوط به نیروهای پولیس ملی در ولسوالی خانشین ولایت هلمند را داشته اند که توسط نیروهای پولیس ملی جلوگیری شده است.

وزرات امور داخله کشور اعلام کرد که دشمنان مردم افغانستان با استفاده از یک روش کاملآ جدید بالای یکی از پوسته های پولیس در ولسوالی خانشین ولایت هلمند حمله کردند اما با کشته شدن ده ها تن از این شورشیان به هدف نرسید.

در خبرنامه وزارت امور داخله آمده است که یک گروه از دشمنان مردم افغانستان قصد حمله بالای پوسته امنیتی قلعه ی نو در مربوطات ولسوالی خانیشن را داشتند، ابتدا چهار فرد انتحاری را به عنوان افزار این حمله استفاده نموده و می خواستند که پس از انجام حمله های انتحاری، به گونه گروهی بالای پوسته پولیس حمله نمایند.

در خبرنامه گفته شده که در اثر بیداری نیروهای پولیس، این نقشه شوم دشمن پیش از عملی شدن خنثی شد ونیروهای شجاع پولیس ابتدا چهار انتحار کننده را به هلاکت رسانیدند و سپس با مقاومت شدید در برابر حمله ی گروهی دشمنان مردم افغانستان ایستادگی کرده اند.

در این حمله و درگیری ۱۶  تروریست به شمول چهار فرد انتحاری کشته و ۹ تروریست دیگر را زخمی شده اند.

همچنان در جریان این درگیری، چهار میل کلاشنیکوف و مقداری مهمات نیز بدست نیروهای پولیس افتاده است و در این رویداد به نیروهای پولیس ملی آسیب نرسیده است.

 با این حال نورالحق علومی وزیر امورداخله افغانستان در یک تماس تلفنی با فرمانده پولیس ملی پوسته روستا قلعه نو ولسوالی خانشین ولایت هلمند از شجاعت و پایمردی آنان در برابر این توطیه دشمنان مردم افغانستان تقدیر و قدردانی نموده است.

وزیر امور داخله تاکید کرده که نیروهای پولیس ملی افغانستان، به گونه شبانه روزی مشغول تامین امنیت مردم و دفاع از کشور خویش بوده و با توانایی های روز افزون شان آماده اند تا هرگونه توطیه ی دشمنان مردم افغانستان را در نطفه خنثی نموده و جواب دندان شکنی به تروریستان جنایت کار بدهند.

Author

About Author