ردپای همیشگی امریکا در تجهیزات نظامی جهان

نتایج بررسی های تازه یک موسسه بین المللی پژوهشی نشان میدهد که امریکا هنوز هم در صدر فهرست فروشندگان اسلحه در جهان قرار دارد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، موسسه پژوهشی بین المللی صلح (سیپری) همه ساله گزارشاتی را در خصوص فروش سلاح در جهان منتشر می کند.

بررسی های تازه این موسسه نشان میدهد که امریکا در یک سال گذشته پیشرفت دو درصدی داشته و به مانند چند سال گذشته در جایگاه نخست قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، روسیه با عبور از انگلستان در تولید و فروش سلاح در جایگاه دوم قرار گرفته است و سالانه از این بابت ۳۷.۷ میلیارد دالر درآمد دارد.

موسسه «سیپری» گفته است که برآوردهای این موسسه بر اساس تولیدات و فروش صد شرکت بین المللی تنظیم شده است که از این صد شرکت، ده شرکت روسی و متباقی امریکایی است.

ضمن این گفته میشود که امریکا ۹۸ درصد کشورهای جهان را از لحاظ تسلیحات تجهیز میکند و اکثرا این صادارت شامل هواپیماهای جنگی و باربری میشود.

قابل ذکر است که در گزارش تازه این موسسه بین المللی، ترکیه نیز رشد چشم گیری در عرصه فروش ادوات نظامی داشته است که این آمار نشان میدهد ترکیه در توسعه شرکت های نظامی خود در حال بلند پروازی است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *