ربایندگان در ولایت زابل یک نفر از گروگانان را رها کردند

مقام های محلی در ولایت زابل در جنوب افغانستان می گویند که ربایندگان نقاب دار مسلح، از جمع ۳۰ تن از مسافرین ربوده شده یکی از آنان رها کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، افراد مسلح نقابدار عصر روز دو شنبه ۳۰ تن از سرنشینان دو موتر ۳۰۳ که از ولایت هرات عازم کابل بودند، در ساحه شاه جوی ولایت زابل در جنوب کشور از موتر پائین کرده و با خود بردند.

در همین حال یکی از افراد ربوده شده شام امروز سه شنبه (۵ حوت) توسط افراد مسلح رها شده و به مرکز ولسوالی شاجوی ولایت زابل منتقل شده و از سرنوشت ۲۹ تن دیگر خبری در دسترس نیست.

گروگان گیران به بزرگان قومی گفته اند که در بدل رهایی ۲۹ تن از اسیران، باید یک عراده موتر آنان که در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی توقف داده شده است دوباره در دسترس شان قرار گیرد.

هنوز معلوم نیست که در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی چی موتری با کدانم مشخصات توقف داده شده و یا ناپدید است و مقام محلی ولایت غزنی تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

مقمات محلی در ولایت زابل گفته اند که افراد مسلح نقابدار در حدود دو ساعت موتر حامل مسافرین را در مربوطات ولسوالی شاجوی این ولایت توقف داده و پس از بازرسی تمام سرنشینان دو موتر ۳۰۳ و درخواست تذکره تابعیت از مسافرین، ۳۰ تن از سرنشینان را با خود برده اند.

نیروهای امنیتی در تلاش رهایی افراد ربوده شده هستند اما تاکنون محل دقیق آنان را پیدا نکرده و به گفته مقامات محلی در ولایت زابل، افراد ربوده شده در ساحاتی منتقل شده اند که نیروهای دولتی در آنجاها حاکمیت ندارند.

گفته می شود که در میان افراد ربوده شده تنها از قوم هزاره نیست بلکه از اقوام مختلف افغانستان هستند که از ایران به کشور بازگشته اند.

تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این آدم ربایی را بر عهده نگرفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *