راه امید افغانستان در مسیر تاریک تروریست!

11169472_897356797007230_43259172582180209_nرئیس جمهور غنی در نشست بین المللی تغییرات آب و هوا به مبارزه با تروریزم تاکید کرده و گفت که افغانستان راه امید را در مسیر تاریک تروریست، خواهد پیمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی، دیشب در نشست بین المللی تغییرات آب و هوا در پاریس سخنرانی کرد.

خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری نگاشته است که رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه به خاطر حملات تروریستی اخیر در شهر پاریس، اظهار داشت که مردم افغانستان هر روز اعمال وحشیانه تروریستی را تجربه می کند.

به گفته وی، مردم افغانستان با تمام کشورهای جهان همبستگی دارند و در حالی که پاریس عزادار است، برای آینده مصؤن در جهان، میزبان نشست بین المللی است.

آقای غنی تصریح کرد که حکومت و مردم افغانستان اراده قاطع دارند تا کشور خود را به گورستان تروریزم تبدیل کنند در مبارزه با تروریسم نیازمند توجه جهانی است.

رئیس جمهور غنی تأکید کرد که افغانستان آماده است در مقابل مسیر تاریک شبکه های تروریستی، راه امید را بپیماید.

وی با اشاره به نشست پاریس نیز گفت که این نشست فرصت خوبی برای ترتیب چارچوب جلوگیری از گرم شدن درجۀ حرارت زمین و همچنان بلند بردن مقاومت کشورهایی است که با تهدید گرمایش زمین روبرو هستند.

رئیس جمهور خطاب به اشتراک کننده گان گفت که اهمیت و تمرکز پالیسی انرژی در رابطه به محیط زیست روشن است؛ اما تا اکنون تأثیر مصارف گزاف ساختن زیربناها تشخیص نگردیده است و توجه بیشتر به خاطر تشویق خلاقیت در ساختار زیربناها می تواند منجر به صرفه جویی و کاهش گاز های گلخانه ای گردد.

غنی گفت :«مسیر انکشافی افغانستان علاوه بر اینکه منجر به ازدیاد کاربن نمی گردد، بلکه باعث کاهش این گاز که منجر به بلند رفتن درجۀ حرارت زمین می گردد، در هند، پاکستان و تمام همسایه های ما نیز می شود.»

وی افزود که افغانستان توانایی تولید ۳۱۶ هزار میگاوات برق را با استفاده از آب، آفتاب و باد دارد و در ضمن تلاش می شود که گاز طبیعی و برق از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی را انتقال دهد.

بیست و یکمین کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوا به ابتکار سازمان ملل متحد قبل از ظهر دیروز در شهر پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد.

در این کنفرانس سران ۱۴۷ کشور جهان و همچنان بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد اشتراک داشتند و روی معضلاتی از قبیل گرمی زمین، افزایش گازهای گلخانه ‌ای، کمبود آب، نابودی جنگلات، آلودگی محیط زیست و شمار دیگری از چالش های تغییر آب و هوا، بحث و تبادل نظر کردند.

Author

About Author