راسموسن: کمک های ناتو بعد از خروج از افغانستان، ادامه خواهد داشت

سرمنشی ناتو اندریس فوگ راسموسن می گوید، این پیمان بعد از خروج قوای بین المللی از افغانستان بازهم به کمک های خود به این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، راسموسن در مجلس وزرای دفاع پیمان ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت : ناتو و متحدان آن کمک های سیاسی و مالی خود را بعد از سال ۲۰۱۴ به افغانستان دوام میدهند.

به گفته راسموسن افغانستان هم باید در ساحه بهتر ساختن حکومتداری، و حفظ حقوق بشر تعهدات خود را بجا آورد، راسموسن همچنان گفت امیدوار است که ناتو و کابل توافق امنیتی را امضا کنند تا چهارچوب فعالیت های ناتو در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ معین شود.

وی افزود: در مورد وضعیت قوای ما در افغانستان بشمول رسیدن به موافقت یک سلسله کاری های است که باید انجام شوند، وقتی که ما یک جای قوای خود را می فرستیم به چنین یک چهارچوبی نیاز داریم، ما به آغاز ماموریت نو در همکاری با شرکای افغان خود متعهد می باشیم و برنامه های خود را توسعه خواهیم داد و با حکومت افغانستان همفکری بیشتر خواهیم داشت.

وزرای دفاع ناتو در اجلاس بروکسل با وزیر دفاع افغانستان بسم الله محمدی در مورد مراحل نهایی انتقال مسئولیت ها به قوای افغان نیز صحبت کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *