جزئیات دیدار رئیس جمهور غنی با وزیر دفاع آلمان در کابل

غنی آلمانمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با اورسولا فون درلین وزیر دفاع آلمان و هیئت همرایش در ارگ دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار “اورسولا فون درلین” وزیر دفاع آلمان در خصوص افزایش نیروهای نظامی و تداوم همکاری های کشورش به رئیس جمهور کشورمان در کابل معلومات ارائه نمود.

وزیر دفاع آلمان گفت، نیروهای آن کشور در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد که در کنفرانس ناتو اجماع بر این بود که مسأله صلح و ثبات در افغانستان مأموریت پایان یافته نیست و تأمین صلح به همکاری های دراز مدت بستگی دارد.

وزیر دفاع آلمان گفت که تمام اعضای ناتو اثبات نمودند که در مأموریت قاطع و ادامه کمک به افغانستان متعهد می باشند.

وزیر دفاع آلمان گفت که نسبت به سال گذشته ما شاهد توانایی، قابلیت و کارایی مؤثرتر قوای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم که این رهبری قوی نظامی و سیاسی افغانستان را نشان میدهد.

وزیر دفاع آلمان گفت که ما با ارزیابی که رئیس جمهوری افغانستان در زمینه تقویت قول اردو ۲۰۹ شاهین در شمال ارائه نمود، موافق هستیم.

او افزود که ایجاد غندی با توانایی عملیات در کوهستانات و بخش انجنیری ساختمانی اردوی ملی برای قوای امنیتی و دفاعی افغانستان را مساعد خواهیم ساخت.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از کمک و همکاری دراز مدت آلمان برای انکشاف افغانستان مخصوصا در عرصه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی قدردانی نموده، گفت بهبود وضعیت امنیتی باعث میگردد تا اقتصاد در کشور تقویت شود.

رئیس جمهور گفت، تا چند ماه آینده خط آهن آقینه نهایی می شود و مطالعات نخست در کندز و شیرخان بندر نیز نهایی شده است. وی افزود در ماه جاری پروژه بزرگ تاپی در کشور ترکمنستان افتتاح میشود که در بهبود وضع اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی گفت، با تکمیل این پروژه ها وابستگی افغانستان از یک کشور کاهش میابد. وی خاطر نشان کرد که ارتباط افغانستان با بحیره کاسپین محدودیت ها را از میان بر میدارد.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تصریح نمود که گروه های مسلح غیر قانونی اجازه فعالیت را ندارند وباید در چوکات پولیس محلی تنظیم شوند که این مسؤلیت از طریق قوماندانی های امنیه صورت می گیرد.

رئیس جمهور کشور با تأکید بر اینکه افغانستان در عملکرد سیاست خارجی خود منافع ملی، منطقوی و در یک فضای اعتماد عمل میکند گفت، نقطه ی همکاری میان کشورها پایان جنگ نا اعلام شده است که این موضوع باید از حرف به عمل مبدل شود.

رئیس جمهور گفت که ایجاد فضای اعتماد و بستر مشترک اقتصادی می تواند صلح و ثبات را در منطقه تأمین کند.

در این دیدار محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی و عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور نیز حضور داشتند.

Author

About Author