رئیس جمهور غنی، برای مراسم تحلیف آماده می شود

رئیس جمهور در یک حکم تازه، کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی رییس جمهور در این حکم که به تاریخ «سوم حوت» صادر شده؛ مراسم تحلیف را روز پنجشنبه هفته جاری اعلام کرده است.

بر بنیاد این حکم، عبدلمتین بیک رئیس اداره ارگان‌های محلی و غلام بهاءالدین جیلانی رئیس شورای ولایتی پروان؛ رئیس و معاون کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف هستند.

در عین حال، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، رئیس ستاد ارتش وزارت دفاع، معاون دفتر شورای امنیت ملی در امور سیاسی و مردمی، سرپرست اداره امور ریاست جمهوری، رئیس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک و مشاور ارشد رئیس جمهور و شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد ریاست جمهوری نیز عضویت این کمیسیون را دارند.

رئیس جمهور غنی به وزارت‌ های دفاع، داخله، ترانسپورت، ریاست عمومی امنیت ملی، شهرداری کابل و سایر ادارات نیز هدایت داده است که در زمینه برگزاری مراسم با کمیسیون تعیین شده همکاری کنند.

گفته می شود که اعضای کمیسیون امروز (۴حوت) نشست مقدماتی برای برگزاری مراسم تحلیف را برگزار می کنند.

محمد اشرف غنی هفته گذشته از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد؛ اما این اقدام کمیسیون با واکنش های جدی روبرو شد.

هرچند که تا حال هیچ کدام از حامیان اصلی افغانستان از جمله امریکا واکنش جدی به نتایج نهایی انتخابات نداشتند؛ اما داکتر عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» این نتیجه را نپذیرفته و ضمن برنده اعلام کردن خودش، از ایجاد حکومت همه شمول نیز خبر داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *