رئیس جمهوری افغانستان عازم چین شد

اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری افغانستان در رأس یک هیات عالی رتبه دولتی، شام روز گذشته (۵ عقرب) عازم بیجینگ پایتخت چین شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اشرف غنی بنابر دعوت رسمی “شی جینگ پینگ” رئیس جمهور چین برای یک سفر چهار روزه عازم شهر بیجینگ پایتخت چین شده است.

در این سفر رئیس جمهور احمدزی، ضمن دیدار و مذاکره با همتای چینی اش، با صدراعظم و رئیس پارلمان آن کشور نیز دیدار خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه‌ای دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، آقای غنی در این سفر موافقت‌نامه همکاری دراز مدت میان افغانستان و چین را با همتای چینی خود، امضا خواهد کرد.

رئیس جمهورغنی، همچنین در حاشیه این سفر چهار روزه اش به جمهوری مردم چین، در یک نشستی با سرمایه گذاران و تاجران افغان و چینی اشتراک می کند و همچنین از تاسیسات و نهاد های بزرگ چین نیز دیدن خواهد نمود.

قرار است آقای غنی، در دانشگاه “شینهوای” شهر بیجینگ نیز سخنرانی داشته باشد و در یک میزگرد با شماری از کارشناسان در مورد روابط میان دو کشور، مسایل منطقوی و بین المللی صحبت خواهد نمود.

در این سفر رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را “محمد حنیف اتمر” مشاور امنیت ملی، “حاجی محمد محقق” معاون دوم ریاست اجرایی حکومت، “ضرار احمد عثمانی” سرپرست وزارت امور خارجه، “حضرت عمر زاخیلوال” مشاور اقتصاد ملی و سرپرست وزارت مالیه، “ستر جنرال بسم الله محمدی” سرپرست وزارت دفاع ملی، “محمد شاکر کارگر” سرپرست وزارت تجارت و صنایع، “عبدالسلام رحیمی” رئیس عمومی اداره امور و رئیس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، “نظیف الله سالارزی” سخنگوی رئیس جمهور و شماری از اعضای شورای ملی و تاجران کشور، همرایی می کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *