رئیس جمهوری افغانستان از اندونیزیا به سنگاپور رفت

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در دومین روز سفرش به اندونیزیا، عصر دیروز در اقامتگاه‌اش با شماری از تاجران اندونیزیایی دیدارهای جداگانه داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی دراین دیدار ها در خصوص رشد تجارت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان در عرصه‌های مختلف، با آنها بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس‌جمهورغنی گفت که افغانستان برای رشد تجارت منطقه، موقعیت و ظرفیت ویژۀ را دارا می‌باشد و حکومت افغانستان تلاش می‌ورزد با فراهم‌نمودن تسهیلات لازم از طریق بزرگ‌راه‌ها، دهلیزهای ترانزیتی و احداث خطوط آهن، زمینۀ نقل و انتقال اموال تجار را به آسیا، اروپا و همه کشورهای جهان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان به‌منظور استفادۀ بهتر از فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف و رشد تجارت، پلان‌های کوتاه، میان و طولانی‌مدت را روی‌دست دارد.

تاجران در این نشست از فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری و تجارت در افغانستان ابراز خرسندی و علاقمندی کردند و گفتند، اگر امنیت و مصوونیت سرمایه‌گذاری در افغانستان تأمین گردد، در مشوره و بحث با مقامات افغان در تجارت و سرمایه‌گذاری سهم خواهند گرفت.

محمداشرف غنی گفت، تأمین امنیت مردم به‌ویژه سرمایه‌گذاران و همچنان مصوونیت سرمایه‌های شان از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.
وی علاوه کرد که حکومت افغانستان، تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق می‌نماید.

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، پس از دیدار با تجار اندونیزیایی از مسجد جامع استقلال آن کشور دیدن نمود و با بزرگان مراکز اسلامی اندونیزیا نیز دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس‌جمهورغنی طی سخنانی گفت، علما در دین مبین اسلامی و جامعه دارای مقام و منزلت والای می‌باشند و مسوولیت دارند، تا در راستای اصلاح جامعه، تنویر اذهان عامه، راه حق و زندگی مسالمت، مردم را آگاهی رسانند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد، جلوگیری از فعالیت‌های آن گروه‌های اقلیت که اعمال نامشروع و ضد بشریت را به تعبیر غلط از ارشادات و رهنمودهای دین مبین اسلام توجیه می‌کنند، وظیفه همه مسلمانان به‌خصوص علمای دینی می‌باشد.
رئیس‌جمهور کشور اظهارداشت که در دیدار با رئیس‌جمهور اندونیزیا برای تقویت نقش علما و روابط و همکاری میان علمای افغانستان و اندونیزیا به‌موافقه رسیده‌است، و به‌زودی تسهیلات رفت و آمد و نشست‌های مشترک علمای دو کشور فراهم می‌گردد.

همچنین آقای غنی در جارکاتا در اقامتگاه‌اش با خانم‌های اندونیزیایی دیدار کرد، که پلان دارند کانگرس اسلامی را به‌منظور ارتقای ظرفیت‌های زنان و تقویت نقش آنها در کشورهای اسلامی، ایجاد نمایند.

گفتنی است رئیس‌جمهورغنی و هیئت همراه، شب گذشته جاکارتا پایتخت اندوندنیزیا را به‌قصد سنگاپور ترک کردند.

رئیس‌جمهور کشورمان در جریان این سفر رسمی با داکتر تونی‌تان کینگ‌یام رئیس‌جمهور سنگاپور، لی‌سین لونگ صدراعظم، تاجران و سرمایه‌گذاران و هیئت مدیرۀ مسکن وانکشاف آن کشور به‌گونۀ جداگانه دیدار خواهد کرد.

قرار است در حضورداشت رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و صدراعظم سنگاپور، موافقت‌نامه‌های همکاری از سوی مقامات دو کشور به امضا برسد و همچنان رئیس‌جمهور کشور در پوهنتون سنگاپور نیز سخنرانی خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *