رئیس اجرایی شب گذشته عازم چین شد

12308805_10207582227929795_8539796417348501525_nدکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدمت ملی افغانستان شام روز گذشته در راس یک هیات عالیربته دولتی جهت اشتراک در اجلاس سران حکومات سازمان همکار‌ی‌های شانگهای، وارد بیجینگ پایتخت چین شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چهاردمین اجلاس سران حکومات سازمان همکاری‌های شانگهای، امروز دوشنبه در شهر ژانگ ژو مرکز ایالت حینان جمهوری خلق چین برگزار می‌ شود.

در این اجلاس روی قضایای مهم بین المللی٬ امنیتی٬ اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای میان کشورهای عضو و ناظر مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در این نشست به نمایندگی از افغانستان سخنرانی می‌کند و بر همکاری کشورهای عضو برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریسم تاکید خواهد کرد.

همچنین در حاشیه این سفر، رئیس اجرایی با صدراعظم چین٬ صدر اعظم فدراتیف روسیه٬‌ صدر اعظم تاجیکستان٬ صدراعظم قیرغیزستان و صدراعظم قزاقستان و تعداد دیگر از سران هئیت کشورهای عضو و ناظر به صورت دوجانبه ملاقات می‌کند.

آقای عبدالله در این ملاقات‌های دوجانبه٬‌ موضع رسمی حکومت افغانستان را در مورد آخرین تحولات سیاسی-نظامی در داخل افغانستان و منطقه بیان خواهد کرد و خواهان همکاری‌های همه جانبه اقتصادی-امنیتی این کشورها برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان و منطقه می‌گردد.

رئیس اجرایی را در این سفر مصطفی مستور مشاور ارشد و نماینده خاص رئیس اجرایی٬ حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه٬ خالد پشتون عضو ولسی جرگه٬ سلطان احمدبهین رئیس سوم سیاسی وزارت امورخارجه٬ خانم رویا رحمانی رئیس همکاری‌های منطقه‌ای وزارت امورخارجه٬ جاویدفیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی و جمعی از خبرنگاران همراهی می‌کنند.

Author

About Author