دولت مجارستان پناهجویان مسلمان را اخراج میکند

دولت مجارستان پناهگاه های واقع در شهرها را به خارج از شهرها منتقل می کند.

192582a671740ddf58e363d8c48ec20e_XLدولت مجارستان پناهگاه های واقع در شهرها را به خارج از شهرها منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت داخله مجارستان اعلام کرد که هدف دولت این کشور از این تصمیم کاملا مشخص است:” ما دیگر نمی خواهیم پناهگاهی در مناطق مسکونی وجود داشته باشد”.

یانوس لازار رئیس دفتر رئیس جمهور مجارستان نیز خبر از این داد که پناهگاه های چادری برای اسکان موقت پناهجویان ساخته خواهد شد و یکی از همین پناهگاه ها در حال حاضر در مرز صربستان در حال احداث است:” بدین ترتیب مردم محلی در آینده از مزاحمت های این سیل پناهجو در امان خواهند بود”.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان دولت مجارستان طی سال جاری ۸۱ هزار پناهجوی غیرقانونی وارد این کشور شده و هشتاد هزار نفر از آنان از طریق کشور صربستان خود را به مجارستان رسانده اند.

بسیاری از آنها قصد ادامه سفر به اتریش و آلمان را دارند. اکثر این پناهجویان از عراق و افغانستان و سوریه و کوزوو خود را به صربستان می رسانند. صربستان در حوزه شنگن قرار ندارد و به همین خاطر بلغارستان نمی تواند این پناهجویان را به آن کشور بازگرداند. با وجود عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا اما مرزهای این کشور با صربستان همچنان باز است.

در اواخر هفته گذشته بود که سربازان مجار ساخت یک حصار جنجال برانگیز در مرز صربستان را آغاز کردند. بدین ترتیب بوداپست در نظر دارد که شمار پناهجویان را کاهش دهد.

اولین بخش و به عبارتی ۱۵۰ متر نخست این دیوار در ۱۸۰ کیلومتری بوداپست ساخته می شود و این پروژه تا پایان نوامبر سال جاری به اتمام می رسد.

Author

About Author