اشرف غنی: طالبان یک گروه خارجی نیست و از برادران افغان هستند

رییس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با خطاب کردن برادر به گروه تروریستی طالبان گفت: مذاکرات صلح میان دولت با طالبان دو یا سه هفته دیگر از سر گرفته می شود.

C7321B1F-D995-4FB7-BAE8-7FFB95D810EC_w640_r1_sرییس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با بیان انیکه گروه طالبان بیگانه نیست و از برادران ما هست، گفت: مذاکرات صلح میان دولت با طالبان دو یا سه هفته دیگر از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی که برای دیدار و ابراز همدردی با خانواده های حمله انتحاری در ولایت خوست به این ولایت سفر کرده بود، در جمع بازماندگان این حادثه، از نیروهای طالبان به عنوان برادر یاد کرد و گفت: طالبان یک گروه خارجی نیست و از برادران افغان هستند.

شامگاه دوشنبه در یک حمله انتحاری در ولایت خوست در نزدیکی پایگاه آمریکایی ها بیش از ۳۰ نفر کشته شدند.

نمایندگان گروه طالبان و دولت در دور نخست گفت وگوها چهار ساعت مذاکره کردند. طالبان در این دور از گفت وگوها، سه موضوع را مطرح کرد، نخست آزادی زندانیان، دوم، آن گونه که یک عضو تیم مذاکره کننده گفته است خارج شدن از فهرست سیاه و سوم، خروج نیروهای بین المللی از افغانستان.

نخستین دور گفت و گوهای هیات های نمایندگی طالبان و دولت وحدت ملی، در «مری» پاکستان با نظارت چین و آمریکا پانزدهم ماه سرطان برگزار شد و دو طرف توافق کردند که مذاکرات ادامه یابد و بعد از عید سعید فطر فهرستی از همه مسایل پیشنهادی خود را به طرف مقابل ارایه دهند.

زمان دقیق و مکان دور دوم مذاکرات مشخص نشده است، اما یک عضو مذاکره کننده هیات نمایندگی دولت افغانستان گفته است یک دور از این مذاکرات در چین برگزار خواهد شد.

Author

About Author