دولت افغانستان سه روز ماتم ملی اعلام کرد

کابینه دولت افغانستان با برگزاری جلسه فوق العاده برای همدردی با قربانیان حوادث طبیعی در چند ولایت کشور و بخصوص در ولایت پنجشیر، سه روز ماتم ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در پی ریزش برف و برفکوچ در هشت ولایت افغانستان بیش از ۲۰۰  تن جان باخته و دهها تن زخمی شده اند.

با این حال اعضای کابینه دولت افغانستان به دلیل خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی اخیر در کشور، این رویداد ها را غم انگیز و المناک دانسته و ازشنبه (۹ حوت) برای سه روز ماتم ملی را در سراسر کشور اعلام کرد.

در جریان این سه روز، بیرق افغانستان در تمام کشور و سفارت خانه ها و نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور، نیمه برافراشته خواهد بود.

جلسه کابینه از علمای دینی، بزرگان و متنفذین کشور و از تمام ملت متدین افغانستان خواست تا در محلات شان مراسم فاتحه خوانی شهدای حوادث طبیعی اخیر را برگزار کرده و ختم های قران عظیم الشان را انجام دهند.

مراسم فاتحه و ختم قران عظیم الشان برای شهدای حوادث طبیعی اخیر به روز یکشنبه دهم حوت سال روان در مسجد جامع ارگ و در سایر مساجد شهر کابل نیز برگزار می گردد.

همچنین محمد اشرف غنی، رئیس جمهورو عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت به ولایت پنجشیر سفر کردند.

حجم بارندگی در ولایات پنجشیر، بدخشان، و سایر ولایات کشور طی سال اخیر بی سابقه بوده که باعث شهادت، زخمی شدن اهالی، تخریب خانه های مسکونی وسایر خسارت های مالی شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *