دورغ های ترامپ/ عدم همکاری اروپا با آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران

واشنگتن به مناسبت فرار رسید زمان تحریم ها علیه ایران با صدور بیانیه ای پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری میانه، آمریکا با فرارسیدن زمان اجرایی تحریم ها علیه کشور ایران با پخش بیانیه ای در خواست مذاکره مجدد با ایران را ارایه کرد.

در همین حال کاخ سفید با نشر تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی امضایی فرمان اجرایی بازگشت تحریم های هسته ای ایران، اظهار کردند که آمریکا میخواهد وارد مذاکره مجدد با ایران شود.

در این بیانیه آمده است که تحریم ها ابتدای آمریکا شامل صنعت موتر، ریال و طلا ایران میشود و متباقی تحریم از ۵ نوامبر سال جاری اجرایی خواهی شد.

ترامپ در ادامه بیانیه گفته است که ما تمام واکنش کشورهای دیگر را رصد میکنیم و کشورها و افرادیکه با ایران در تعامل اند اگر این تعاملات را کاهش ندهند با عواقب خطرناک مواجه خواهند شد.

ضمن این رئیس جمهور آمریکا با اشاره به خروج شرکت های اروپایی همکار با ایران  از این همکاری گفت ” خوشحالم که بسیاری از شرکت ها بین المللی قبل از تصمیم من از ترک بازار ایران خبر داده اند”.

 

این در حالی است که فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا تعاملات تجاری خود را با ایران افزایش دهند؛ چرا که این کشور به تعهدات خود در حوزه هسته‌ای پایبند بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *