ده ها تن در پی برف‌کوچ‌ در ولایت پنجشیر کشته و ناپدید شدند

مقام‌های محلی ولایت پنجشیر می‌گویند: در پی ریزش برف و برف‌کوچ‌های سنگین در برخی از بخش‌های این ولایت بیش از ۷۰نفر کشته ویا ناپدید شده‌اند.

مقام‌های محلی ولایت پنجشیر می‌گویند: در پی ریزش برف و برف‌کوچ‌های سنگین در برخی از بخش‌های این ولایت بیش از ۷۰نفر کشته ویا ناپدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرحمان کبیری، سرپرست ولایت پنجشیر با تایید این رویداد می‌گوید که برف‌باری سنگین از چندروز بدین‌سو در این ولایت جریان دارد و تا کنون ۲۴ تن در این برف‌کوچ‌ها جان باخته ۳۰نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

به گفتۀ وی همچنان تا کنون در بخش‌هایی از این ولایت برف‌کوچ سبب فروریختن خانه‌ها شده و مکتب‌ها نیز زیر برف و برف‌کوچ شده‌اند.

سرپرست ولایت پنجشیر می‌افزاید، توام با کسانی‌که جان باخته‌اند ویا سرنوشت‌شنا هنوز معلوم نیست، تا به حال ۱۵ تن که دیگر در زیر برف گیر مانده‌اند، تلاش‌ها به خاطر نجات آنان جریان دارد.

آقای کبیری می‌گوید که در شماری از بخش‌ها برف سنگین مانع آن می‌شود تا مسؤولان محلی به کمک مردم محل برسند و دولت مرکزی باید در این زمینه همکاری نماید؛ چون احتمال دارد تلفات افزایش یابد.

این برف‌باری‌ها تا کنون زیان‌های مالی را نیز در ولسوالی‌های بازارک، دره، خنج و پریان به جا گذاشته‌است.

در حال حاضر راه ۱۰ ولسوالی ولایت بغلان نیز به دلیل برف‌باری‌های بیش از حد با مرکز این ولایت بند است.

در چند روز گذشته برف‌باری‌های سنگین در ولایات کوهستانی کشور از جمله پنجشیر، بامیان و بدخشان جریان دارد.

روز گذشته نیز برفکوچ در بامیان جان چهار غیر نظامی را گرفت و شماری از راه‌های مواصلاتی این ولایت در نتیجه بارش سنگین برف مسدود است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *