دهها مسجد در حمله هوایی عربستان در”صنعا” ویران شده است

عربستان ده‌ها مسجد را در صنعا ویران کرده استدفتر منطقوی وزارت حج و اوقاف کشور یمن اعلام کرده است که دهها مسجد در اثر حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش در ولایت صنعا ویران شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر منطقوی حج و اوقاف در ولایت صنعا اعلام کرد که حدود ۱۳۶ مسجد در این ولایت در حملات هوایی عربستان و متحدانش تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند.

پایگاه خبری شبکه العالم گزارش داد که که “عبدالقادر”، مدیرکل دفتر حج و اوقاف ولایت صنعا گفته است که حدود ۴۹ مسجد ولایت صنعا به طور مستقیم هدف حملات هوایی عربستان و متحدانش قرار گرفته و تخریب شده‌ و خسارت‌هایی به ۸۷ مسجد دیگر نیز وارد شده است.

عبدالقادر اظهار داشت: ۱۹ مسجد در شهر سنحان و بنی بهلول ، ۱۳ مسجد در شهر هَمْدان ، ۵ مسجد در شهر بلاد الروس، ۳ مسجد در شهر بنی مطر، ۳ مسجد در شهر نِهْم، ۴ مسجد در شهرهای خولان و الحیمه الداخلیه، یک مسجد در شهر حجانه و یک مسجد در شهر بنی حشیش در حملات عربستان ویران شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مساجدی که مستقیم یا غیرمستقیم تخریب شده‌اند، بخشی از فرهنگ و تاریخ دینی یمن را تشکیل می‌دهند و قدمت برخی از این مساجد خصوصاً مسجد الصنعانی به صدها سال پیش برمی‌گردد.

عبدالقادر با ابراز نگرانی درباره حملات عربستان و متحدان عرب و آمریکایی آن به اماکن دینی و باستانی یمن گفت: حمله به اماکن دینی و باستانی مغایر با قوانین بین‌المللی است.

Author

About Author