دستگیری ۷ تروریست و کشف سه مخفیگاه سلاح

140401ghan010603در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی ازره ولایت لوگر، هفت تروریست بازداشت شده و سه مخفیگاه سلاح مربوط به یک فرمانده داعش کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی، این مخفیگاه های سلاح و مهمات مربوط به ملامحمد علی امارتی فرمانده سابق طالبان که به داعش پیوسته، می باشد.

در خبرنامه آمده است که در یک مخفیگاه پنج میل کلاشینکوف، یک ضرب توپ ۸۲ میلی متری، یک میل بم افگن، یک میل سلاح ۱۶M امریکایی، ۱۸ فیر مرمی راکت آرپی جی و ۲۲ فیر مرمی هاوان سلاح های این مخفیگاه ها موجود بود.

در عین حال، سه حلقه ماین خود ساخت بشکه یی، هشت عدد سرگلوله هاوان، ۹ قبضه بم دستی، سه قاب دوربین محاربوی، دو پایه مخابره دوربرد بزرگ، ۴ پایه مخابره تاکی واکی و ۵۰۰۰ فیر مرمی دهشکه نیز در جمع مهمات دیگر مخفیگاه است که به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

بر اساس معلومات خبرنامه، در مخفیگاه سوم نیز ۳۰ عدد حق السوق راکت آرپی جی، یک پایه دستگاه ریپیتر مخابره، صدها فیر مرمی مختلف‌النوع، ۱۰۷۰ کیلوگرام مواد مخدر، دو عراده موتر نوع داتسن و کرولا و مقدار زیادی اوراق تبلیغاتی و تجهیزات نظامی موجود بوده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که در این عملیات ۷ تروریست دستگیر شده و یکتن آنان نیز کشته شده است.

بر اساس معلومات، بروریستان با استفاده از سلاح و مهمات متذکره قصد حملات پیهم بالای نقاط پر جمعیت ولایت لوگر را داشتند.

Author

About Author