در صورت عدم راه اندازی عملیات، سانچارک سرپل سقوط می کند

مقام های محلی ولایت سرپل می گویند که در صورت عدم راه اندازی عملیات نظامی در ولسوالی سانچارک، این ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

86018618999427094502

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حملات تهاجمی طالبان مسلح از یک هفته به این سو بالای ولسوالی سانچارک آغاز شده و از سه روز پیش این حملات شدت یافته است.

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل به خاورمیانه گفت که ولسوالی سانچارک به شدت در خطر سقوط قرار دارد و حملات طالبان مسلح نیز به نزدیکی ولسوالی رسیده است.

به گفته وی، در حال حاضر طالبان مسلح در شرق مسجد سبز ولسوالی سانچارک حضور دارند و نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی نیز در غرب این منطقه سنگر گرفته اند.

رحمانی اظهار داشت که در صورت عدم راه اندازی عملیات نظامی و کمک به نیروهای امنیتی گیرمانده در سانچارک، این ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

رئیس شورای ولایتی سرپل افزود که مقام های محلی چند بار از مقام های مرکزی درخواست عملیات کرده اند که متاسفانه تا حال این کار صورت نگرفته است.

بر اساس معلومات منبع، وضع امنیتی در ولایت سرپل خوب نیست و نیاز جدی به اقدامات اساسی دارد.

در عین حال، ذبیح‌ الله امانی، سخنگوی والی سرپل به خاورمیانه گفت که طالبان مسلح از سه روز پیش از چند استقامت بالای ولسوالی سانچارک حمله کرده اند.

به گفته وی، طالبان مسلح ۲ پوسته امنیتی در ساحه «مسجد سبز» را در کنترول دارند.

امانی اظهار داشت که در جریان سه روز جنگ در سانچارک، به تعداد ۱۰ تن از سربازان پولیس محلی و خیزش‌ های مردمی و ۱۶ طالب مسلح کشته شده و ۲۰ طالب مسلح همراه با ۱۰ تن از نیروهای محلی و خیزش مردمی زخمی شدند.

سخنگوی والی سرپل تصریح کرد که درخواست حملات هوایی صورت گرفته است که به زودی این حملات انجام خواهد شد.

تبعات سقوط سانچارک

AFGHANISTAN_TALIBAN_414424a-1024x677

در حال حاضر ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل در اختیار طالبان مسلح است و تا حال هیچ اقدامی برای بازپس گیری آن صورت نگرفته است.

اما سقوط ولسوالی سانچارک چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت؟

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل می گوید که سقوط سانچارک باعث میشود که راه مواصلاتی ولسوالی های بلخاب و گوسفندی مسدود شده و ولسوالی های ولایت بلخ نیز زیر تهدید سقوط قرار گیرند.

وی اظهار داشت که سقوط سانچارک باعث بی خانمان شدن شمار زیادی از خانواده ها خواهد شد، در حالی که هم اکنون نیز نزدیک به هزار خانواده از منطقه مسجد سبز آواره شده و به قریه های همجوار و یا مرکز ولایت سرپل آمده اند.

احتمال سقوط ولسوالی سانچارک ولایت سرپل در حالی وجود دارد که در این اواخر تحرکات طالبان مسلح در ولایت های شمالی کشور بیشتر شده و در دو روز اخیر ولسوالی خان آباد ولایت کندز و خواجه غار ولایت تخار را به تصرف درآورده و بعد از مدتی دوباره از دست دادند.

حال باید دید که مقام های مرکزی به دنبال رسیده گی به وضعیت ولسوالی سانچارک هستند یا بازهم بعد از سقوط آن، اقدامات لازم را روی دست می گیرند؟

Author

About Author