طالبان مسلح خط دفاعی در ولسوالی سانچارک سرپل را شکستند

خبر سرپلمقامات محلی سرپل در شمال کشور می گویند طالبان مسلح ولسوالی سانچارک را به محاصره خود در آورده و خط دفاعی نیروهای خیزش مردمی و پولیس ملی را شکسته و تا پنج کیلو متری مرکز سرپل رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان پس از یک هفته حملات تاکتیکی در مربوطات ولسوالی سانچارک ولایت سرپل طی سه روز گذشته به حملات تهاجمی رو آورده اند.

طالبان مسلح که با سلاح های سبک و سنگین مجهز هستند عصر امروز دوشنبه با آغاز حملات تهاجمی خط اول نبرد را در ولسوالی سانچارک شکسته و تا ۵ کیلو متری مرکز سرپل رسیده اند.

حاجی مهدوی یکتن فرماندهان خیزش های مردمی که درخط نبرد قرار دارد می گوید کمربند دفاعی نیروهای خیزش مردمی شام امروز با حملات تهاجمی طالبان شکست و تمام نیروها در حال عقب نشیتنی به ساحات دیگر هستند.

آقای مهدوی می گوید که در حال حاضر هیچ نیروی مسلح نیست که در برابر حملات تهاجمی طالبان ایستادگی کند و طالبان با استفاده از وقت و زمان در حال پیشروی به سوی مرکز ولایت سرپل هستند.

به گفته مهدوی نیروهای طالبان تا پنج کیلو متری مرکز سرپل رسیده و در حال نبرد با نیروهای امنیتی هستند.

گفته می شود در این درگیری ها صدها خانواده بیجا شده اند.

مقام های محلی ولایت سرپل گفته بودند که در صورت عدم راه اندازی عملیات نظامی در ولسوالی سانچارک، این ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل به خاورمیانه گفته بود که ولسوالی سانچارک به شدت در خطر سقوط قرار دارد و حملات طالبان مسلح نیز به نزدیکی ولسوالی رسیده است.

رئیس شورای ولایتی سرپل افزوده بود که مقام های محلی چند بار از مقام های مرکزی درخواست عملیات کرده اند که متاسفانه تا حال این کار صورت نگرفته است.

ولسوالی سانچارک در شرق ولایت سرپل قرار دارد و فاصله این ولسوالی تامرکز سرپل حدود شصت کیلومتراست و این ولسوالی از شرق به ولایت بلخ هم‌مرز می باشد.

Author

About Author