در صورت حمله به سوریه، مسکو طرح‌هایی دارد، سوریه تسلیم نخواهد شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید، مسکو طرح‌های خود را برای مقابله با حمله احتمالی امریکا به سوریه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پوتین این اظهارات را سه شنبه شب (۱۲ سنبله) در جریان مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس و شبکه یک روسیه که روز چهارشنبه پخش شد، بیان کرد.

وی گفت: “اگر وضعیت به سمت استفاده از خشونت یا غیر از آن پیش برود، ما در مورد اینکه چه کاری انجام دهیم و همچنین در مورد چگونگی انجام آن، ایده‌های خود را داریم، ما طرح‌های خود را داریم اما هنوز خیلی زود است که در مورد آنها صحبت کنیم.”

در همین حال، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفته است که حتی در صورت احتمال وقوع جنگ جهانی سوم، دمشق در برابر تهدیدات اقدام نظامی به فرماندهی امریکا تسلیم نخواهد شد.

فیصل المقداد روز چهارشنبه (۱۳ سنبله) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که دولت سوریه به “هرگونه اقدامی” برای مقابله با تهاجم بالقوه خارجی دست خواهد زد.

وی بی آن که توضیح بیشتری بدهد افزود، “سوریه هر گونه اقدامی را برای مقابله با تهاجمات خارجی به کار خواهد بست، حتی در صورت احتمال وقوع جنگ جهانی سوم، دمشق موضع خود را تغییر نخواهد داد، هیچ شهروند سوری استقلال کشور خود را قربانی نخواهد کرد.”

المقداد تصریح کرد که دمشق در برابر حمله نظامی خارجی هم‌پیمانان خود را بسیج می‌کند.

اظهارات معاون وزیر امور خارجه سوریه پس از آن ایراد شد که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا با ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در تلاش است تا برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه نمایندگان کنگره را مجاب کند، بر پایه گزارش‌ها موضوع تهاجم نظامی علیه سوریه در دستور کار مجلس فرانسه نیز قرار دارد.

این دو کشور همچنین مخالف هجمه فعلی امریکا و فرانسه برای حمله به سوریه بوده و وعده داده‌اند که هرگونه قطعنامه‌ای را که راه را برای اقدام نظامی هموار کند، وتو می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *