درگیری در ساختمان پارلمان با کشته شدن ۶ مهاجم پایان یافت

حمله انتحاری و درگیری شدید میان گروهی از مهاجمان انتحاری و نیروهای امنیتی افغانستان در پارلمان کشور با کشته شدن شش مهاجم

حمله انتحاری و درگیری شدید میان گروهی از مهاجمان انتحاری و نیروهای امنیتی افغانستان در پارلمان کشور با کشته شدن شش مهاجم انتحاری پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه قبل از ظهر امروز یک عامل انتحاری موتر بمب گذاری شده همراهش را در نزدیکی دروازه ورودی ساختمان پارلمان افغانستان در غرب شهر کابل منفجر کرد.

این انفجار زمانی رخ داد که قرار بود معصوم ستانکزی به عنوان نامزد وزیر دفاع ملی از سوی معاون ریاست جمهوری برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

براساس گزارشها یک عامل انتحاری موتر بمب گذاری شده همراهش را در کنار ساختمان و به دروازه ورودی مجلس نمایندگان منفجر کرده و سپس چند مهاجم دیگر با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

این درگیری با کشته شدن شش مهاجم انتحاری پس از حدود دو ساعت پایان یافت.

تلویزیون پارلمان تصاویری از تالار مجلس نمایندگان را نشان داد که پر از دود و خاک بود.

یکی از انفجارها زمانی رخ داد که رئیس مجلس نمایندگان مشغول سخنرانی در جلسه عمومی مجلس بود. به دنبال انفجار، صدای فریادها از تالار به گوش رسید و تصاویر زنده از تالار عمومی، نمایندگان مجلس را در حال خروج از تالار و سراسیمگی نشان می‌داد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله گفت که نیروهای امنیتی به محل حادثه فرستاده شده و محوطه پارلمان زیر کنترل نیروهای امنیتی است.

آقای صدیقی گفت که به هیچ یک از نمایندگان مجلس آسیبی نرسیده اما یک تا دو مهاجم در یک ساختمان نیمه کاره در نزدیک پارلمان افغانستان جا به جا شدبه اند.

گروه تروریستی طالبان با پخش خبرنامه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

Author

About Author