درخشش تکواندوکاران افغان در مسابقات بین المللی امارات

تیم ملی تکواندوی افغانستان در مسابقات بین المللی که در امارات متحده عربی برگزارش شد موفق با کسب سه مدال ( یک طلا، یک نقره  و یک برنز ) شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چهارده تن از تکواندوکاران تیم ملی افغانستان هفته ی گذشته برای حضور در مسابقات بین المللی “فجیره” راهی امارات شده بودند.

تکواندوکاران افغان ” توسط مصطفی قرلق، عبید دلاور  و وهاب زازی ” از این مسابقات یک مدال طلا، یک نقر و یک برنز کسب کردند.

در این مسابقات مصطفی قرلق با شکست حریفان خود از کشورهای ، لبیا، امارات و قزاقستان توانست مدال طلا این مسابقات  را به گردن آویزد.

عبید دلاور دیگر ورزشکار افغانستان در بخش نوجوانان در بازی اول استراحت داشت و در بازی دوم و سوم حریفان خود از کشورهای لبنان و اوکراین را شکست داد، اما در فاینل مقابل حریف بلجیمی خود باخت و مدال نقره را برای افغانستان کسب کرد.

همچنین وهاب زازی یکی از بهترین تکواندو کاران افغانستان در دور اول حریف خود از کشور قزاقستان را شکست داد و در دور دوم مقابل حریف از سویدن قرار گرفت که توانست وی را نیز شکست دهد و راهی دور سوم شود.

وهاب در دور سوم در مقابل ورزشکار اوکراینی برد و راهی دور نیمه نهایی شد اما در این دور در مقابل حریف ایرانی خود باخت و به مدال برنز دست یافت.

این مسابقات ثبت فدارسیون جهانی تکواندو است و به ورزشکار اول ۱۰ امتیاز، ورزشکار دوم ۶ امتیاز و به ورزشکار سوم ۳.۶ امتیاز داده می شود که این امتیازات در راه کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ با ارزش است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *