دبیرکل ناتو: برای حمله به سوریه طرحی نداریم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید این ائتلاف هیچ برنامه‌ای برای اقدام نظامی بر ضد سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آندرس فوگ راسموسن این سخنان را در یک کنفرانس خبری در کپنهاگ، پایتخت دانمارک مطرح کرد، فوگ راسموسن با اشاره به اینکه “من پیش‌بینی نمی‌کنم ناتو در یک واکنش و پاسخ جهانی به رژیم سوریه نقشی داشته باشد” افزود چنین اقدامی به تایید تمامی کشورهای عضو این پیمان نیازمند است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت، با اینکه جامعه جهانی نمی‌تواند استفاده از تسلیحات شیمیایی را تحمل کند و باید رژیم سوریه را در این زمینه مسئول بداند و پیام محکمی در محکومیت استفاده از چنین تسلیحاتی صادر کند موافق است.

با این وجود نمایندگان پارلمان انگلیس به رغم درخواست دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور و باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا بر ضد مداخله نظامی در سوریه رای دادند.

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه (۶ سنبله) گفت “هر گونه استفاده از چنین تسلیحاتی غیرقابل قبول است و بدون پاسخ نخواهد ماند، مسئولان این حمله باید در این زمینه پاسخگو باشند.”

فراخوان برای اقدام نظامی بر ضد سوریه پس از آن شدت گرفت که نیروهای مخالف مورد حمایت خارج دولت بشار اسد را به حمله شیمیایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *