رهبر شبکه تروریستی داعش به کما رفت

proxy-1تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که رهبر گروه تروریستی داعش در عملیات مشترک ارتش عراق به شدت مجروح شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اطلاعات رسیده حاکی است که “ابوبکر بغدادی” در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر به شدت مجروح شده که در اثر جراحات زیاد به حالت کما رفته و کمتر به ادامه زندگی این تروریست امیدواری وجود دارد.

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که بغدادی در این عملیات به شدت مجروح شده است.

ستاد رسانه جنگ عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد.

بر اساس این بیانیه، کاروان موترهای ابوبکر بغدادی در حال حرکت به سوی منطقه “الکرابله” هدف جنگنده های عراقی قرار گرفت. قرار بود در این منطقه نشستی با حضور سران داعش برگزار شود. نیروی هوایی ارتش عراق مقر داعش در این منطقه را نیز بمباران کرد. در این عملیات شمار قابل توجهی از سرکردگان داعش کشته شدند، ولی ستاد رسانه جنگ تأکید کرد که از سرنوشت بغدادی خبری ندارد.

در همین حال، گرره تروریستی داعش در واکنش به کشته شدن احتمالی سرکرده این گروه خود، اعلام کرد با مرگ «ابوبکر البغدادی» خلافت هرگز به پایان نخواهد رسید.

در این میان، برخی هواداران گروه تروریستی داعش در پایگاه اجتماعی «توییتر» و در واکنش به انتشار خبر بمباران کاروان البغدادی، نوشتند: خلافتی که با البغدادی پایه‌گذاری کرده است به مرگ وی به پایان نخواهد رسید و ما به مبارزات خود ادامه خواهیم داد.

ابوبکر بغدادی در مارچ گذشته نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در ولایت الانبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام “ابو العلاء العفری” را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد

Author

About Author