خواست گوترش از ایران و روسیه برای مهار کردن تروریستان در سوریه

دبیر کل ساز مان ملل متحد ضمن بیان اینکه حضور تروریست ها در ادلب سوریه قابل تحمل نیست افزود از ایران، ترکیه و روسیه میخواهیم تا از هیچ تلاشی در قبال نابودی تروریستان در این کشور دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن بیان اینکه حضور تروریستان در شهر ادلب سوریه غیر قابل قبول است از کشور های روسیه، ایران  و ترکیه خواست تا تمام سعی خود را به خرج دهند که گروه های تروریستی موجود در سوریه را نا بود کنند.

گوترش در جمعی از خبرنگاران علاوه کرد” می‌دانیم اوضاع فعلی در ادلب سوریه قابل ادامه نیست و حضور های گروه های تروریستی رانمی توان پذیرفت اما مقابله با تروریسم طرف های درگیر جنگ را از تعهدات شان براساس قوانین بین المللی معاف نمی کند”.

گفته میشود شهر ادلب سوریه آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه است که هدف شان سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه بودند.

براساس گزارش ها گروه‌های تروریستی موجود در سوریه شامل تحریر الشام، گروهک های حشری البادیه، احرار الشام، الملاحم و برخی گروه های دیگر میشود.

این در حالی است که ارتش سوریه در حال آماده کردن مقدمات حمله و عملیات برای باز پس گیری شهر ادلب سوریه از گروه های تروریستی موجود در این منطقه هستند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *