خسارات مالی و جانی سیلاب ها در بدخشان

53646d0f14587در نتیجه سرازیر شدن سیلاب در شماری از ولسوالی های ولایت بدخشان، شش تن کشته، ۲ تن زخمی و مقدار زیادی زمین و منزل تخریب شده است.

نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این سیلاب ها در جریان روزهای گذشته در بیشتر مناطق این ولایت خسارات مالی و جانی به دنبال داشته است.

به گفته وی، در نتیجه این سیلاب ها شش تن از باشنده گان ولسوالیهای تشکان، تگاب، شهدا و یمگان کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شده است.

فروتن اظهار داشت که تا هنوز آمار دقیق از شماری از ولسوالیهای دوردست در اختیار آنها قرار نگرفته و احتمال کشته و زخمی های بیشتر نیز می رود.

سخنگوی والی بدخشان با بیان اینکه امروز (۲۵ثور) نیز توفان و باران شدید در فیض آباد و شماری از ولسوالی ها جریان داشت، گفت که در جریان سیلاب های روزهای اخیر صدها جریب زمین زراعتی و منازل شهروندان بدخشان نیز تخریب شده است.

وی بیان داشت که کمیته حالات اضطرار ولایت بدخشان در حال تکمیل کردن سروی بوده و بعد از آن میزان خسارات مالی و تلفات جانی به صورت مشخص تعیین می شود.

فروتن همچنین از ارسال کمک های اولیه و خوراکی به آسیب دیده ها خبر داده و گفت که مقداری مواد خوراکه از جمله آرد، روغن، شکر و لوبیا و کمک های اولیه از جمله کمپل، لباس کودکانه، سرویس آشپزخانه و خیمه از طریق زمین و هوا به آسیب دیده گان ارسال شده است.

در عین حال گفته می شود که راه های مواصلاتی ولسوالیهای تشکان، شهدا و یمگان به دلیل سرازیر شدن سیلابها به روی ترافیک مسدود است.

ولایت بدخشان در شمال شرق کشور و هم مرز با تاجیکستان، چین و پاکستان قرار دارد و به دلیل جغرافیای خاص خود، همه ساله شاهد سرازیر شدن سیلاب های تخریبی بوده است.

Author

About Author