خرید و فروش با «کلدار» در غزنی ممنوع شد

بعد از شماری از ولایت های دیگر، مسوولان محلی ولایت غزنی، خرید و فروش با استفاده از «کلدار» پاکستانی را در این ولایت نیز ممنوع کردند.

به گزارش بخش اقتصادی خبرگزاری خاورمیانه، خرید و فروش و معاملات تجاری در ولایت غزنی، از صبح امروز (۳۰قوس) ممنوع شده است.

در خبرنامه دفتر ولایت غزنی آمده است که «سر اﺯ امروﺯ هرگونه خرید و فروش با استفاده اﺯ کلدار در غزنى مطلق ممنوع است، با متخلفین برخورد جدى و قانونى صورت خواهد گرفت».

منبع می گوید که هیچ صراف نمیتواند کلدار را ارﺯان تر اﺯ نرخ باﺯار با افغانى مبادله کند و با متخلف برخورد قانونى خواهد شد.

در عین حال، با استفاده اﺯ ممنوعیت داد و ستد با کلدار هیچکس به شمول مامورین نظامى و اعضاى کمیته بررسى و نظارت حق ندارد پول کلدار دکانداران، مراکز تجارتى و یا مردم را اﺯ نزدشان بگیرند، بلکه کسانیکه داد و ستد با کلدار را انجام دهند مورد جریمه نقدى قرار گرفته و یا محل کارشان مهرلاک خواهد شد.

دفتر ولایت غزنی می گوید که موجودیت پول کلدار نزد مردم عام مشکل ندارد، هیچکس حق ندارد پول کلدار آنان را اﺯ ایشان بگیرد، بلکه تنها حین خرید و فروش باید آنرا در صرافى به افغانى مبادله نموده بعد خرید و فروش را با استفاده اﺯ پول افغانى انجام دهد.

پیش از این ولایت های دیگر از جمله خوست نیز خرید و فروش و معاملات تجاری با کلدار پاکستانی را ممنوع کرده بود.

خرید و فروش و یا معامله تجاری با کلدار و یا دیگر پول های خارجی، مشکل عمده ای برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و در عین حال، تفاوت قیمت برای اجناس آنها وارد کرده که از سالها به این سو، سرمایه گذاران این مشکل را با دولت درمیان گذاشته؛ اما اقدام عملی روی دست گرفته نشده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *