خبرهای ضد نقیض در باره ملا اختر محمد منصور رهبران طالبان

منصورخبرهای ضد و نقیضی از باره “ملا اختر محمد منصور” رهبر جدید گروه طالبان حاکی از آنست که این فرد شماره یک طالبان افغانستان در کویته پاکستان زخمی و سپس در بیمارستان جان داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از رسانه های خارجی اعلام کردند که ملا اختر محمد منصور شب چهار شنبه در یک درگیری درونی در شهر کویته پاکستان به شدت زخمی شده و اکنون در یکی از بیمارستان های پاکستان تحت مراقبت جدی قرار دارد.

در همین حال سلطان فیضی، سخنگوی معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که ملا اختر محمد منصور، رهبر گروه طالبان پس از درگیری و انتقال آن به بیمارستان جان داده است.

براساس گزارشها “ملا اختر محمد منصور” شب چهار شنبه در کویته پاکستان در منزل ملا عبدالله سرحدى یک مقام پیشین طالبان پس از درگیری لفظى، باهم درگیری مسلحانه کرده اند که در نتیجه ملا عبدالله سرحدى با چهار تن از محافظان ملا اختر کشته و آقای منصور زخمی شده است.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان این رویداد ها را رد کرده و گفته است هیچ درگیری صورت نگرفته است اما برخی منابع دیگر که ارتباط مستقیم و نزدیک با ملا اختر محمد منصور دارند، درگیری در جلسه میان اعضای ارشد گروه طالبان در شهر کویته را تایید کرده اند.

از سویی هم گروه طالبان به رهبری ملا رسول از مخالفان ملا اختر منصور، مرگ ملا اختر محمد منصور را تایید کرده و گفته است براثر جراحات شدید، منصور در بیمارستان جان داده است.

ملا اختر محمد منصور، بعد از انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر، از سوی شماری از اعضای گروه طالبان در اوایل ماه اسد امسال به عنوان رهبر جدید این گروه برگزیده شد.

شماری از اعضای گروه طالبان در همان آغاز مخالفت خود را با رهبری ملا منصور اعلام کرده بودند.

ملا منصور ۵۵ ساله، از ولایت قندهار است و در دوران حاکمیت این گروه، به عنوان وزیر هوانوردی کار می‌کرد و بعد از سقوط رژیم طالبان او در ۲۰۰۱ او به عنوان والی نام‌نهاد این گروه در ولایت قندهار فعالیت داشت.

Author

About Author