خاموشی دولت موجب ایجاد کمربند بازرسی طالبان در دشت قره‌باغ غزنی

مقامات محلی غزنی خبر داده است پس از آن که نیروی امنیتی پوسته های شان را از دشت قره‌باغ جمع کردند، گروه تروریستی طالبان با ایجاد کمر بند بازرسی در آنجا دست به آزار و اذیت مسافران میزنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فاطمه رحیمی، عضوی شورای ولایتی غزنی گفت که افراد گروه طالبان از ۳ هفته به این سو در دشت قره‌باغ غزنی کمربند بازرسی ایجاد کرده اند.

بر بنیاد گفته های این عضوی شورای ولایتی غزنی دشت قره‌باغ به طور کامل در کنترول گروه تروریستی طالبان است و آنان مسافران که از این مسیر عبور می کنند تلاشی کرده و آزار و اذیت می‌کنند.

او می‌گوید نیروی های امنیتی چندی پیش به خواست قومندان امنیه جاغوری پوسته های دشت قره‌باغ را به نیروی خیزش مردمی سپرده بود که آنا نتوانستند در مقابل حملات افراد طالبان مقاومت کنند دوباره این پوسته ها را به نیروی امنیتی تسلیم کردند.

رحیمی افزود نیروی امنیتی در نتیجه حملات شب گذشته افراد گروه طالبان تمامی پوسته های دشت قره‌باغ را  رها کرده اند که درحال حاضر این منطقه در کنترول طالبان قرار دارد.

در همین حال فاطمه رحیمی میگوید که با آن که این مسله را چندین بار با حکومت مرکزی و نهاد های ذیربط در میان گذاشته اما آنان در این مورد خاموشی اختیار کرده و تا هنوز هیچ اقدام نکرده اند.

دشت قره‌باغ راه مواصلاتی ولسوالی های مالستان و جاغوری است که تروریستان طالب مسافران را در این مسیر از موتر های شان پیاده کرده و دست به آزار و اذیت آنان میزنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *