حمله مهاجمان به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزار شریف

مقامات محلی بلخ در شمال کشور می گویند که نزدیک به ده مهاجم انتحاری پس از چاشت امروز با استفاده از دو رنجر وارد قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزار شریف شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله بعداز ظهر امروز جمعه در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ صورت گرفته و نخست یکی از مهاجمان مواد انفجاری همراهش را به دروازه ورودی قول اردو منفجر کرده است.

منابع امنیتی گفته اند که پس از انفجار اولی مهاجمان سوار بر دو موتر رنجر ملبس با لباس نیروهای ارتش ملی زمانی حمله کردند که شماری از نظامیان از مسجدی در این قول اردو در حال خارج شدن بودند.

با ورود مهاجمان درگیری شدید آغاز شده و براساس گزارشها زد و خورد میان نیروهای امنیتی و مهجمان برای چند ساعت ادامه داشته است.

در همین حال برخی از گزارشها حاکی تایید نشده حاکی از آنست که در این حمله نزدیک به ۵۰ تن از نیروهای ارتش ملی جان باخته اند بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

گروه طالبان با نشر پیامی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته و مدعی شده اند که د راین حمله نزدیک به ۱۰۰ تن از نیروهای امنیتی را هدف قرار داده اند.

با این وزارت دفاع اعلام کرد درگیری پس از حدود ۵ ساعت با کشته شدن مهاجمان پایانه و در این حمله تروریستی ۸ تن از نیروهای ارتش ملی شهید و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

آمار تلفات ضد و نقیض است و تا کنون خبرهای موثق در این مورد اعلام نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *