حمله مهاجمان انتحاری به ریاست عمومی امنیت ملی قندهار

گزارشهای از قندهار در جنوب کشور حالی از آنست که مهاجمان انتحاری به ریاست عمومی امنیت ملی این ولایت حمله کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات امنیتی قندهار گفته اند که سه مهاجم انتحاری به بخش واکنش سریع ریاست عمومی امنیت ملی حمله کرده و  دو مهاجمان توسط نیروهای امنیتی کشته شده و یکی از  آنها با نیروهای امنیتی مقاومت کرد.

براساس گزارشها در این حمله دو کارمند امنیت ملی یکی زن و دیگری مرد نیز زخمی شده اما تا کنون در باره تلفات دقیق این رویداد و شمار مهاجمان گزارشی منتشر نشده است.

این حمله حوالى ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه (٢١ حوت) در منطقۀ “خاص کوسه” کنار چهار راهى شهیدان شهرقندهار صورت گرفته وبه گفته ساکنین محل تیراندازی همچنان در حدود یک و نیم ساعت ادامه داشته و حال خاتمه یافته است.

مسئولان محلی قندهار اعلام کردند درگیری با کشته شدن مهاجم آخری پایان یافته و وضعیت به حالت اولیه در آمده است.

با این حال ساکنان محل رویداد گفته اند که مهاجمان مسلح و انتحاری چهار تن بوده اند در حالی که مسئولان امنیتی شمارمهاجمان را سه نفر اعلام کردند.

گفته می شود که مهاجمان سوار بر موتور سایکل سه چرخه زرنج خود را به کوچه ای که ریاست عمومی امنیت ملی قرار دارد، رسانده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

تا کنون کسی مسئولیت این حمله راه به عهده نگرفته است و از سوی هم گفته شده که افراد ملکی آسیب نرشیده است.

همچنین ریاست عمومی امنیت ملی در کابل با نشر اعلامیه ای اعلام کرد سه تن از تروریستان که مجهز با کلاشینکوف و بم های دستی بودند قصد انجام حمله انتحاری و تهاجمی را با استفاده از یک عراده موتر سایکل نوع زرنج بمب گذاری شده بالای یکی از دفاتر ریاست امنیت ملی ولایت قندهار داشتند، اما موفق نشدند.

در اعلامیه گفته شده مهاجمان قبل از رسیدن به هدف توسط مؤظفین امنیت ملی شناسائی و در ظرف«۲» دقیقه نخست دو تن از آنان کشته یک تن دیگر از ساحه فرار و در منازل مسکونی موضع گرفته و با نیروهای امنیتی درگیرشد که پس از ۲۰ دقیقه درگیری کشته شد.

از نزد این تروریستان یک عراده موتورسایکل بمب گذاری شده، سه میل کلاشینکوف و پنج قبضه بم دستی بدست آمده است و دو کارمندان امنیت یکی خانم و دیگری مرد زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *