حمله انتحاری به قصد کشتن اسماعیل خان، ناکام ماند

یک عامل انتحاری که حدودا ۷۰ سال سن داشته، مواد انفجاری حامل اش را به منظور ازبین بردن محمد اسماعیل خان از رهبران جهادی و وزیر اسبق انرژی و آب در صحن مسجدی در هرات منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله حوالی ساعت ۲:۰۰ امروز پس از ادای نماز جمعه در مسجد جامع موسوم به ” باغچه مهتر” ناحیه پنجم شهرهرات به قصد کشتن اسماعیل خان صورت گرفته اما به وی هیچ آسیبی نرسیده است.

این حمله پس از ختم نماز جمعه و زمانی که اسماعیل خان قصد بیرون شدن از مسجد را داشت، صورت گرفته و در آن عامل انتحاری بکلی متلاشی شده و دو تن از نمازگزاران نیز زخمی شده اند.

مقامات محلی می گویند که انتحار کننده مردی ۷۰ ساله و از باشندگان منطقه مسلخ شهر هرات بود.

در همین حال محمد اسماعیل خان؛ وزیر اسبق انرژی و آب افغانستان پس از این حمله در جمع خبرنگاران گفت: فرد انتحاری که پیره مرد بود با خود ورقه درخواست ساخت یک مسجد را به همراه داشت و از من درخواست همکاری مالی در ساخت یک مسجد را داشت.

اسماعیل خان افزود: زمانی که می خواستم از مسجد خارج شوم به دلیل ازدحام زیاد، انتحار کننده نتوانست خود را به من برساند و در نتیجه قصد وی ناکام باقی ماند.

شاهدان عینی می گویند که حمله بسیار قوی بوده و شیشه های منازل اطراف مسجد شکسته و تخریب شده و در زمان این انفجار، حدود ۳۰۰ نفر از نمازگزاران در داخل مسجد حضور داشته اند.

تاکنون کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

اسماعیل خان از فرماندهان پیشین جهادی است و وزیر اسبق انرژی و آب بود.

او در ماه های اخیر چند روز قبل از اینکه به عنوان معاون عبدالرب رسول سیاف، نامزد ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کند، از سمت خود در وزارت انرژی و آب استعفا داد.

چهار سال قبل در ماه میزان ۱۳۸۸ خورشیدی نیز زمانی اسماعیل خان از شهر هرات به سوی فرودگاه این شهر می‌رفت به کاروان حامل او حمله شد اما به اسماعیل خان آسیبی نرسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *