حمایت بانکی مون از حقوق مردم فلسطین

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که به رغم نامگذاری سال ۲۰۱۴ به عنوان سال همبستگی با مردم فلسطین

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که به رغم نامگذاری سال ۲۰۱۴ به عنوان سال همبستگی با مردم فلسطین، خواستار تلاش های بیشتر جامعه جهانی برای احقاق حقوق مردم فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در سیصد و شصت و هشتمین نشست شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل ‘ اکوسک ‘ که روز سه شنبه درمقر این سازمان درنیویورک برگزار شد، معاون دبیرکل سازمان ملل متن بیانیه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را درحمایت از حقوق مردم فلسطین قرائت کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه با اشاره به وقایع دردناک ناشی از حمله نیروهای اسرائیل به نوارغزه در تابستان سال گذشته و کشتار بی رحمانه مردم غیر نظامی این سرزمین تاکید کرد، همزمان با نامگذاری سال ۲۰۱۴ به سال همبستگی با مردم فلسطین جهان شاهد خشونت ها و کشتارهای بیشتری درحق آن ها بود.

وی بر این نکته تاکید کرده است که در اثر جنایت هایی که درسال گذشته درحق مردم فلسطین صورت گرفت، هم اکنون ما شاهد زندگی اسفبار شمار زیادی از این مردم در سرزمینی ویران وتحت محاصره هستیم.

بان کی مون در این بیانیه درگیری های تابستان گذشته غزه را موجب سرایت تنش ها و نا آرامی ها به کرانه باختری رود اردن و شعله ور شدن آتش جنگ های مذهبی در منطقه و جهان دانسته و غفلت و بی توجهی جامعه جهانی ومسئولان دولت خودگردان فلسطینی و سران رژیم اسرائیل را عامل اصلی شکست مذاکرات صلح فلسطین ذکر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از تلاش کشورهای عضو این سازمان از جمله اتحادیه کشورهای عرب و سایر گروه های فعال سیاسی برای حل مسالمت آمیز بحران فلسطین قدر دانی کرده است.

وی با تاکید مجدد بر حمایت خود از حقوق مسلم مردم فلسطین از اعضای شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل خواسته است تا از هیچ تلاشی برای تحقق حقوق و آرمان های این مردم دریغ نکنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *