حلقه محاصره مرکز ولسوالی درزاب شکسته شد

مقام‌های محلی فاریاب می‌گویند، حملات تهاجمی گروه تروریستی داعش بر مرکز ولسوالی درزاب که از دو روز بدین‌سو ادامه داشت با مقاومت نیروهای امنیتی عقب‌زده شده و این گروه با دادن تلفات سنگین عقب‌نشینی کرد.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، حملات تهاجمی گروه تروریستی داعش بر بالای مرکز ولسوالی درزاب حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

غفوری می‌گوید، در درگیری‌های شب گذشته که منجر به عقب‌نشینی داعشیان شده است، این گروه ۳۰ کشته و بیش از ۱۰ زخمی را متقبل شده که در میان کشته شده‌گان دو سرگروپ مشهورشان بنام‌های بشیر و محمود که یکی از آنها شهروند کشور ازبکستان است شامل می‌باشد که اجساد آنان در میدان نبرد باقی‌مانده است.

وی علاو کرد که ۲ سرباز امنیتی نیز در این درگیری جان باخته و ۲ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

در عین حال حلیمه صدف، عضو شورای ولایتی جوزجان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه؛ عقب‌نشینی گروه داعش را از مرکز این ولسوالی تائید می‌کند و می‌گوید این گروه اکنون یک کیلومتر از مرکز ولسوالی عقب‌نشینی کرده و در قریه «مغول‌ها» مستقر شده‌اند.

وی می‌گوید نیروهای امنیتی کنترول شهر را بدست دارند و تاکنون نیروهای کمکی از مرکز به این ولسوالی نرسیده است.

اما منابع محلی می‌گویند، با بیرون شدن گروه تروریستی داعش از مرکز این ولسوالی، طالبان مسلح این مناطق را به کنترول خود آورده و در حال خلع سلاح کردن نیروهای خیزش مردمی استند.

این در حالیست که روز گذشته شورای ولایتی جوزجان و مسوولان محلی ولسوالی درزاب از شکننده بودن وضعیت نگرانی کرده و خواستار اعزام زودهنگام نیروهای تازه شده بودند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *