حامی تروریسم تقدیر می‌شود و دشمن تروریسم تقبیح

بحث فاطمیون این روزها بحث داغ رسانه‌ها است و همه رسانه‌ها غربی به نقد این جریان می‌پردازند و استاد محقق معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی را نکوهش می‌کنند بخاطر حرف‌های که در کانفرانس بیداری اسلامی زده بود توسط ارگ، ریاست اجراییه، بعضی از اعضای مشرانوجرگه، بعضی از سیاسیون و رسانه‌ها مورد نکوهش قرار گرفت.

استاد محقق از سردار قاسم سلیمانی و دیگر گروه‌ها درگیر جنگ در سوریه در مقابل گروه تروریستی داعش اظهار قدردانی کرد و پیروزی جنگجویان مسلمان را در مقابل گروه تروریستی داعش تبریک گفت، این اظهارات محقق بود که موج از اعتراض‌ها را به همراه داشت.

اما یک ماه بعد سید حامد گیلانی رییس حزب محاذ ملی در یک کانفرانس مطبوعاتی گفت که فرمانده‌های گروه طالبان مسلح در افغانستان استند و این دقیق حرفی بود که سازمان استخباراتی پاکستان یا ISI همواره می‌گوید و این بار این صدا از گلوی یک شهروند افغانستان و رییس حزب برون شد که فقط ریاست امنیت ملی و رییس پشین امنیت ملی این کار سید حامد گیلانی را نکوهش کردند.

ریاست امنیت ملی گفت که این کار خلاف منافع ملی و غیر مسئولانه است و رییس پشین امنیت ملی رحمت الله نبیل طبق معمول چند مورد از کارهای که نشان میدهد سیدحامد گیلانی با شبکه تروریستی حقانی رابطه دارد را فاش کرد.

رحمت الله نبیل در صفحه رسمی فیسبک خود نگاشته است «بار ها نظامیان و اعضای استخبارات پاکستان جهت اغفال اذهان جامعه بین الملل چنین اظهاراتى داشته اند، تنها اینبار خواستند تا با توجه به وضعیت جاری در افغانستان، همان اظهارات را از حنجره پیر صاحب، سید حامد “گیلانى” به گوش جهانیان برسانند!»

نبیل در ادامه این نوشته خود دست به یک سری افشاگری‌ها زده است و گفته که « سید حامد “گیلانی” چندمین بار است که یکى از مسؤولان خطرناک شبکه حقانى را به اسم “شیرخان” از اسلام آباد پاکستان به کابل توسط وسایط نقلیه خود انتقال داده با همکارى و هدایت مستقیم یک تن از افراد کلیدى حکومت وحدت ملى زمینه ملاقات هاى شخص مذکور را همرای “أنس حقانى” فراهم، و در تفاهم با یکتعداد از افراد و أشخاص دولتى در صدد رهایى “أنس حقانى” هستند.»

نبیل ضمن انتقاد از سیاست حکومت گفته است که « اینکه همین بزرگواران، در مقابل چنین خوش خدمتى ها از پاکستان و شبکه حقانى چی توقع دارند؟ نمیدانم! اما اینقدر میتوانم بگویم که از شبکه حقانى و پاکستان جز ترور، انتحار و کشتار مردم بیگناه چیزى دیگر بدست نخواهد آمد و داشتن توقعی غیر از اینها نه تنها حماقت، بلکه خیانت بزرگی در حق شهداى کشور عزیز ما نیز خواهد بود.»

نبیل ضمن تاکید بر این که داعش در افغانستان وجود ندارد و حکومت را متهم به سرپوش گذاشتن بر سر کارهای شبکه‌ حقانی می‌کند، گفته « حکومت دقیق میداند حملات انتحارى در کابل اکثراً از جانب شبکه حقانى صورت گرفته است، ولی مسئولیت آنها را به اصطلاح “داعش” بر دوش دارد!»

حال اگر این اتهام‌ها در مورد سیدحامد گیلانی درست باشد، چرا حکومت در مورد این شخص اقدام نمی‌کند؟ چرا وقتی‌که حکومت می‌داند حملات تروریستی را شبکه حقانی انجام می‌دهد، داعش را بزرگ‌نمایی می‌کند؟ چرا بر سر کارهای شبکه حقانی سرپوش داعش را می‌گذارد؟ چرا سید حامد گیلانی که توسط امنیت ملی متهم به گفتن سخنان غیر مسئولانه و خلاف منافع ملی شده است مورد بازپرس قرار نمی‌گیرد؟

انس حقانی مشهور به عبدالله برادرناتنی  سراج الدین حقانی رهبر فعلی شبکه حقانی وپسر جلال الدین حقانی است، انس حقانی در سال ۱۳۹۳ توسط ریاست امنیت ملی همراه با حافظ رشیدفرزند محمد عمر یکی دیگر از اعضای شبکه حقانی بازداشت شد اما با گذشت چندین سال این افراد و افراد دیگر شبکه حقانی و دیگر شبکه‌های هراس افگن در زندان‌ها افغانستان استند و بارها حکم اعدام شان صادر شده است اما بنابر دلایل دوباره این حکم منتفی شده و حال به گفته نبیل افراد کلیدی حکومت در همکاری سیدحامد گیلانی در صدد رهایی انس حقانی استند.

حکومت کجای ماجرا قرار دارد و چرا در مورد انس حقانی و دیگر بازداشت شده های به مردم افغانستان پاسخ‌ نمی‌گوید؟ آیا قرار است زندانیان طالبان و شبکه حقانی هم طی کدام پروسه صلح آزاد خواهند شد؟ آیا شورای عالی صلح بخاطری در افغانستان ایجاد شده است که هراس افگنان را رها کند؟ آیا برنامۀ که برای آوردن حزب اسلامی ریختند و با وجود که مسئولیت چندین حمله انتحاری را به عهده گرفته بود او را به افغانستان آوردند و زندانیان شان را رها کردند، این برنامه بخاطر آوردن طالبان نیز ریخته شده؟

حال بحث این‌که فاطمیون کی‌ها بودند و چرا این لشکر ایجاد شد در یک بحث مفصل خواهیم پرداخت اما اگر چند کشور اسلامی در مقابل یک گروه تروریستی برای شکست شان مبارزه کنند و پیروز شوند و کسی پیروزی شان را مبارکبار بگوید خیلی بهتر است از گروه‌ها تندرو اسلامی که انتحاری می‌کنند و بعد از با چشم سفید میایند و به پروسه صلح می‌پیوندند و دوباره به سخنان عالمانه روی میاورند، انگار که مسئولیت حملات انتحاری را به عهده نگرفته اند و هیچ مسلمان در این حملات انتحاری شان کشته نشده است

 

ندیم پارسینا

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *