جنگ در منطقه «قره‌شیخی» ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب

epa05865547 A view of the check post after the assailant Afghan Local Police (ALP) official opened fire on his colleagues, in Kunduz, Afghanistan, 23 March 2017. According to media reports, Afghan local policeman killed his nine colleagues in Kunduz province on the early hours of 23 March. EPA/NAJIM RAHIM

طالبان مسلح حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته حملات‌شان بالای یکی از پوسته‌های امنیتی نیروهای اردوی ملی در منطقه «قره‌شیخی» ولسوالی خواجه سبزپوش آغاز کردند و این پوسته پس از درگیری سنگین بدست این گروه قرار گرفته است.

عبدالمنان قاطع، عضو شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورماینه گفت که طالبان مسلح پس از تصرف این پوسته اردوی ملی؛ وارد قریه «قره‌شیخی» گردیده و منازل دو تن از سرگروپان نیروهای خیزش مردمی را به آتش کشیدند.

وی می‌افزاید؛ طالبان مسلح پس از چند ساعت درگیری بالای یکی دیگر از پوسته‌های امنیتی در این منطقه حمله کرده و با رسیدن نیروهای کمکی، عقب‌نشینی کرده و پوسته اردوی ملی نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در عین حال کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب از اعزام نیروهای تازه کمکی به منطقه خبر می‌دهد و می‌گوید که در این درگیری؛ ۸ طالب مسلح و دو تن از نیروهای خیزش مردمی کشته شده و ۵ تن دیگرشان زخمی شدند.

وی می‌گوید که طالبان مسلح اکنون از منطقه متواری شده و وضعیت دوباره به حالت عادی برگشته است.

پس از سقوط منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب بدست طالبان مسلح که حدود ۴ ماه پیش اتفاق افتاد؛ این گروه حملات بیشتری را از این بخش سازماندهی می‌کنند و تا کنون نیز به هدف بازپس‌گیری این منطقه اقدام جدی از سوی نیروهای امنیتی روی دست گرفته نشده است.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *