جاسوسی امریکا از ایمیل های مردم در سراسر جهان

اسناد تازه افشا شده، از جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا از ایمیل‌های میلیون‌ها کاربر یاهو و گوگل در سرتاسر جهان، پرده برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تازه‌ترین اسناد افشا شده از ادوارد اسنودن، پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی امریکا جزئیات تازه‌ای به رسوایی‌های پیشین دولت این کشور افزوده است.

روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست گزارش داد اسناد محرمانه ادوارد اسنودن و مصاحبه با مقامات آگاه نشان می دهد آژانس امنیت ملی امریکا به طور مخفیانه به لینک‌های ارتباطی اصلی پیوند زننده مراکز داده‌های یاهو و گوگل در سرتاسر جهان، نفوذ می‌کند.

براساس این گزارش، آژانس امنیت ملی امریکا با جاسوسی از آن لینک‌ها توانسته بر حسب میل خود از حساب کاربری میلیون ها کاربر، اطلاعات جمع‌آوری کند.

شرکت گوگل در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای ادعا کرد که از موضوع شنود دولت از ترافیک بین مراکز این شرکت، اطلاع نداشته است.

یک سخنگوی شرکت یاهو نیز ادعا کرد این شرکت فرایندهای نظارتی دقیقی برای محافظت از امنیت مراکز داده‌های خود دارد و به آژانس امنیت ملی امریکا یا هیچ سازمان دولتی دیگر اجازه دسترسی به مرکز داده‌های این شرکت داده نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *