تهدید محمد بن نایف به انتشار اسناد و اطلاعات مربوط به عربستان

محمد بن نایف ولیعهد پادشاه عربستان میگوید هرگونه پیگیری و انتشار اسناد و اطلاعات مربوط به عربستان جرم است و با عاملان و خاطیان

File photo of Saudi Arabia's then-Deputy Interior Minister Prince Mohammed bin Nayef listening to the national anthem in Meccaمحمد بن نایف ولیعهد پادشاه عربستان میگوید هرگونه پیگیری و انتشار اسناد و اطلاعات مربوط به عربستان جرم است و با عاملان و خاطیان به شدت برخورد می گردد.

به گزارش خبرگزاری خاومیانه، در پی انتشار اسناد طبقه بندی شده در سایت ویکی لیکس، به دستور ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان، کمیته ای ویژه به ریاست ولیعهد پادشاه عربستان ، محمد بن نایف و با مشارکت رئیس سازمان استخبارات العامه و ریاست سازمان المباحث العامه و نمایندگانی از وزارت خارجه عربستان و همچنین وزارت دفاع و نماینده ای از قصر پادشاهی (دیوان ملکی) تشکیل شده است .

یکی از اولین مصوبات این کمیته این بوده است که هرگونه پیگیری و انتشار این اسناد و اطلاعات در داخل عربستان اقدامی ضد امنیتی و جرم تلقی می شود و با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد .

بر اساس مصوبه این کمیته قرار است به زودی فرستاده ای ویژه از طرف پادشاه عربستان به برخی از کشورها از جمله امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و جاپان اعزام شود و از آنها برای کمک به این کشور در جلوگیری از نشر اسناد و اخبار ضد دولت عربستان کمک خواسته شود .

در حال حاضر تمامی سایت ها و خروجی هایی اینترنتی که حاوی اسنادی بر ضد عربستان باشد در این کشور فیلتر شده است و تلاش شده است برای جلوگیری از تشدید اختلافات داخلی میان مسئولان عربستانی و سرخوردگی مردم و جوانان این کشور این اسناد از دسترس افراد خارج شود.

Author

About Author