تلاش ملک سلمان برای تضعیف السیسی بوسیله اخوان المسلمین

جمال خاشقچی ،مدیر شبکه خبری العرب ، تصریح کرد که ملک سلمان پادشاه عربستان از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر

جمال خاشقچی ،مدیر شبکه خبری العرب ، تصریح کرد که ملک سلمان پادشاه عربستان از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر خواسته است که با مخالفان خود آشتی و با آنها گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از  الوطن، جمال خاشقچی به عنوان یکی از افراد مؤثر و مرتبط با اخوان المسلمین به عربستان فرا خوانده شده و سعی دارد تا زمینه های بازگشت اخوان المسلمین مصر به قدرت را با رفع حساسیتهای ریاض فراهم نماید.

وی طی ماه های گذشته توانسته است تا پادشاه سعودی را در این مهم با خود همراه سازد. این نویسنده عربستانی که از نزدیکان دربار عربستان به شمار می آید، در گفتگو با شبکه “تی.آر.تی” بر ضرورت آشتی ملی بین همه مردم وگروه ها در مصر به منظور اعتلای منافع کشورشان و آبادانی این کشور، تاکید کرده است که در واقع به معنای به قدرت رسیدن دوباره اخوان المسلمین درمصر است.

تحلیلگران سیاسی عقیده دارند خاندان سدیری و ملک سلمان تعلقی به سیسی نداشته ولی در بحران یمن سعی دارند با رفتار دوگانه هم سیسی را در ائتلاف حفظ کند و ازطرف دیگر با جلب نظر اخوان در سازماندهی گروه های اخوانی های یمن و جلب اخوانی های دیگر کشورها برای مشارکت در جنگ یمن اقدام نماید.

Author

About Author