تنش میان دو عضوی مقتدر حزب جنبش در فاریاب نگرانی‌های مردم را بر انگیخته است

رحمت الله ترکستانی فرمانده قبلی پولیس ولایت جوزجان و نظام‌الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و نماینده خاص جنرال دوستم در ولایت فاریاب، دو چهره مقتدر و پرطرفدار حزب جنبش به رهبری جنرال دوستم در ولایت فاریاب استند که به تازه‌گی تنش‌ها میان این دو اوج گرفته و حتی گفته می‌شود آماده‌گی ها برای حمله مسلحانه بالای هم‌دیگر را دارند.

باشنده‌گان ولایت فاریاب از این بابت به شدت نگران استند و می‌گویند، اگر جلوی این دو تن که از قدرت نظامی بالایی برخوردار استند گرفته نشود، مردم آسیب جدی خواهند دید.

اعضای شورای ولایتی فاریاب نیز از این ناحیه اظهار نگرانی می‌کنند و می‌گویند، نباید رقابت های ناسالم باعث تباهی مردم و نا امنی در شهر گردد.

یک عضوی شورای ولایتی فاریاب به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری خاورمیانه گفت، که هم اکنون هر دو طرف آماده گی آغاز نبرد را دارند و هر لحظه امکان جنگ می‌رود.

رحمت الله ترکستانی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، قیصاری را متهم به باج‌گیری، ظلم و ستم بالای مردم می‌کند.

وی می‌گوید، قیصاری و افرادش حدود ۸ ماه پیش منزل وی را در شهر میمنه آماج حمله مسلحانه قرار داده بود که در آن خسارت مالی بزرگی به وی وارد گردید.

اما نظام‌الدین قیصاری، ترکستانی را بخاطر اقدام به ترور اش متهم می‌کند.

وی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، رحمت الله ترکستانی در هم‌دستی با فتیح‌الله قیصاری نماینده مردم فاریاب در ولسی‌جرگه، با دادن پول برای یکی از نزدیکانش مواد منفجره را در زیر تخت خوابش جاسازی کرده بود که قبل از انفجار از آن آگاهی حاصل کرده و این “توطیه” خنثی شده است.

اما ترکستانی این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید، بخاطر بدنام سازی وی و آقای فتیح الله قیصاری این یک “توطیه” طرح ریزی شده است.

با این همه دفتر مطبوعاتی مقام ولایت فاریاب در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است که تنش ها میان این دو عضوی برجسته حزب جنبش خاتمه یافته است.

در این خبرنامه آمده است که والی فاریاب با جمعی از بزرگان قومی این ولایت با رحمت الله ترکستانی و نظام‌الدین قیصاری دیدار جداگانه داشته و این هردو به خواست های مردم و رهبری مقام ولایت فاریاب احترام گذاشته اند.

ترکستانی و نظام‌الدین قیصاری در صحبت های شان با خبرگزاری خاورمیانه نیز خواستار رسیده‌گی از طریق ارگان‌های عدلی و قضایی آنچه که آنان “توطیه” بالای هم‌دیگر می‌خوانند شدند.

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت فاریاب اطمینان داده است که تنش های پیش‌آمده هیچ‌گاهی منجر به درگیری نخواهد گردید.

تلاش کردیم دیدگاه حزب جنبش اسلامی را در این پیوند داشته باشیم مؤفق نگردیدیم.

این درحالیست که در بخش های از ولایت فاریاب گروه طالبان مسلح فعالیت دارند و سبب نا امنی ها گسترده گردیده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *