تلفات جانی سرما زده گان در جوزجان در حال افزایش است

اعضای شورای ولایتی و مسولان محلی در ولایت جوزجان می گویند رقم تلفات انسانی در اثر سردی هوا در ولسوالی درزاب این ولایت در حال افزایش است و بی توجهی حکومت در قبال امداد رسانی به خانواده های مهاجر شده، بیشتر ازین تلفات انسانی را وارد می کند.

حلیمه صدف کریمی یک عضو شورای ولایتی جوزجان در تماس به خبرگزاری خاورمیانه گفت دو شب پیش در اثر سردی هوا و باریدن برف، بیش از ۲۰ طفل و ۵ مرد بزرگسال از اعضای خانواده های مهاجر، جان باخته اند و این رقم در حال افزایش است.

به گفتهء خانم کریمی شب گذشته نیز هفت طفل جان باخته اند.

در عین حال رحمت الله حشر ولسوال درزاب بعد از ظهر امروز جمعه به خبرگزاری خاورمیانه، با نگرانی از بحرانی بودن وضعیت زنده گی مهاجرین درین ولسوالی گفت که هنوز هم برف باری ادامه دارد و حدود ۴۰ سانتی متر برف باریده است و سردی هوا نیز زیر ۱۰ درجه سانتی گرید قرار دارد.

ولسوال درزاب، جان باختن بیش از ۲۰ طفل را درین ولسوالی تایید کرد و گفت به تازه گی نیز ۷ طفل دیگر در مربوطات مرکز این ولسوالی در اثر سردی هوا جان باخته اند.

ولسوال درزاب علاوه کرد این خانواده های مهاجر که تعداد شان به۳۵۰ خانواده می رسد در اثر حملات تهاجی گروه داعش از قریه جات شاه توت ولسوالی صیاد ولایت سرپل، میمنه قشلاق و خیره ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب و آقسای، کومرلی، خوقاب ولسوالی درزاب ولایت جوزجان از منازل شان مهاجر شده اند و اکنون در قریه های بی بی مریم، قزل غوچ، مغول و مرکز ولسوالی درزاب جابجا شده و از یکماه بدینسو در وضعیت بدی زنده گی بسر می برند.

آقای حشر علاوه کرد که تلاش های آنان برای امداد رسانی به این خانواده های بی سرپناه بی آب و نان با وجود تماس های مکرر با ادارات مرکزی ولایت جوزجان بی نتیجه بوده است.

از سوی هم فیض محمد ریس اداره مبارزه با حوادث طبیعی ولایت جوزجان به خاورمیانه گفت در یک جلسه اضطراری امروز جمعه مصمم شده اند که یک مقدار کمک های نقدی را به مهاجرین و آسیب دیده گان به ولسوالی درزاب بفرستند.

وی گفت که بنابر موجود بودن تهدیدات امنیتی در مسیر راه این ولسوالی نمیتوانند کاروان کمک ها را به این ولسوالی بفرستند.

وی گفت که پیش ازین از مهاجرشدن این تعداد خانواده در ولسوالی درزاب به آنان گزارش نشده بود؛ درحالیکه ولسوال درزاب می گوید این موضوع را بارها با مقامات ولایت جوزجان شریک ساخته است.

به گفته اعضای شورای ولایتی جوزجان حدود ۱۲۰۰ خانواده دیگر در بخش های از ولایت جوزجان و فاریاب از خانه های شان مهاجر شده اند و آنان نیز درین هوای سرد بدون سرپناه و بدون اندکترین امکانات شب و روز می گذرانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *