تلاش لندن برای حل مشکلات کابل و اسلام آباد

لندن، پایتخت انگلستان امروز میزبان نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و انگلستان برای حل تنش های موجود بین کابل و اسلام آباد است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر شورای امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه ای گفته است که این نشست با حضور محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی برگزار می شود.

در خبرنامه آمده است که این نشست به دعوت رسمی لندن برگزار می شود و به نماینده گی از پاکستان، سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی نخست وزیر پاکستان حضور دارد.

شورای امنیت ملی گفته است که در این نشست به صورت ویژه در مورد تنش‌ های اخیر میان افغانستان و پاکستان بحث و گفتگو خواهد شد.

به نقل از خبرنامه، لندن به دنبال یافتن راه حل عملی و منطقی برای معضلات اخیر سیاسی میان کابل و اسلام آباد است.

این نشست در حالی انجام می شود که در این اواخر روابط کابل و اسلام آباد به شدت به تیرگی گرائیده بود و بعد از چند حمله در شهرهای پاکستان و به دنبال آن، گسترش موج حملات در افغانستان، روابط را بیش از پیش تیره ساخت.

همچنین پاکستان در یک اقدام یک طرفه و بدور از مسایل دیپلوماتیک، مرزهای مشترک با افغانستان را مسدود کرده و مشکلات مردم را زیادتر ساخته است.

هرچند پیش از این بارها اینگونه نشست ها صورت گرفته و نتایج درخوری به دنبال نداشته؛ انتظار نمی رود که نشست امروزی نیز نتایج لازم را در پی داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *