تقلا برای زندماندن/ خانواده های گیرمانده در ولسوالی کوهستانات از فرط گرسنگی علوفه می خورند

ولسوالی کوهستان فاریاب حدود پنجاه روز پیش به دست گروه تروریستی طالبان سقوط کرد و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تن در آن ولسوالی در محاصره طالبان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، افراد گیرمانده در ولسوالی کوهستان میگویند که به شکل رقت بار زندگی میکنند وهمه روزه تعداد شان جان می دهند و یا هم زخمی می شوند.

محمدناصر خان، سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی کوهستان فاریاب گفت که حدود ۵ سال می شود که راه مواصلاتی کوهستان از مرکز فاریاب مسدود است.

او همچنان افزود که بعداز سقوط این ولسوالی به دست گروه طالبان وضعیت خانواده های نیروهای امنیتی در دو قریه که نیروهای امنیتی تسلط دارند، خیلی وخیم است.

در همین حال داکتر نقیب الله فایق والی ولایت فاریاب ضمن تایید وضعیت بد گیرمانده ها در ولسوالی کوهستان فاریاب، گفت که  :« بازگشای مسیر ولسوالی کوهستان از توان نیروهای افغان خارج است به زود ترین فرصت به همکاری نیروهای خارجی به کمک گیرمانده ها میرسیم».

این در حالی است که بعد از کشته شدن عبدالرحمن پناه ولسوال کوهستان فاریاب، مرکز این ولسوالی به دست گروه طالبان سقوط کرد، که گفته می شود حکومت برای باز پس گیری این ولسوالی تا به حال هیچ اقدامی نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *