تظاهرات مردم یمن علیه تجاوز عربستان سعودی

139312160929558854873544مردم یمن عصر دیروز در صنعا با شعار ‘ جنایات جنگی دشمن متجاوز در تعز و عمران ‘ تظاهرات گسترده ای برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری یمن ‘سبأ’ شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پرچمهای یمن ، پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی در حمایت از ایستادگی ملت یمن که جهان را با ایستادگی خود شگفت زده کرده، در دست داشتند.

تظاهرکنندگان شعارهایی علیه جنایات شکل گرفته توسط رژیم سعودی و تروریست های القاعده سر دادند.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز سعودی برخی از مراکز دولتی و تجاری ولایت الحدیده را هدف قرار دادند و آنها را با خاک یکسان کردند.

در صحنه نبرد نیز نیروهای از ارتش و کمیته های مردمی توانستند پایگاه نظامی سعودی الشیخ در جیزان را به تصرف کامل خود درآورند و دو موتر نظامی موجود در آن را به آتش بکشند.

یک مقام نظامی در ولایت صعده در گفت وگو با خبرگزاری یمن ‘سبأ’ توضیح داد: شماری از سربازان سعودی در این عملیات به هلاکت رسیده و سایر نیروها نیز پا به فرار گذاشتند.

مقام مزبور گفت: نیروی پیشتیبان توپخانه ارتش و کمیته های مردمی نیز با شلیک دهها گلوله توپ پایگاه سعودی الحثیره در جیزان را درهم کوبیدند که در نتیجه آن نیروهای سعودی در یک اقدام دسته جمعی به همراه موترها و تانک هایشان از صحنه نبرد گریختند.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی یمن خواستار ازسرگیری پروازهای مسافربری به منظور حمل و نقل مسافران و کالا از جمله دارو و تجهیزات پزشکی شد.

این شرکت قبل از شروع حمله نظامی ائتلاف به رهبری رژیم سعودی هر هفته بطور سازمان یافته پروازهای متعددی به اردن ، قاهره ، بمبئی ، دوبی ، جیبوتی و کوالالامپور داشت.

Author

About Author