تصویب طرح تعدیل قانون انتخابات

طرح تعدیل قانون انتخابات که پیش از این مورد تائید قرار گرفته بود، بعد از تصویب از سوی کابینه، با امضای رئیس جمهور توشیح شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طرح تعدیل قانون انتخابات روز گذشته با حضور معاون دوم رئیس جمهور مورد تائید قرار گرفت و به کابینه پیشکش شد.

براساس این طرح قانون، موضوعاتی چون شرایط عضویت کمیسیون مستقل انتخابات، نحوۀ تعیین اعضاء، روسا، معاونین و منشی های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی، وظایف و صلاحیت های کمیسیون ‌ها، رئیس و دارالانشای کمیسیون ها، استخدام کارکنان دایمی و موقت، شرایط کاندیدان عضویت شورای ولسوالی و شورای قریه، تعیین کرسی برای شورای ولسوالی، تعیین کرسی برای شورای قریه، طرز رسیدگی به اعتراض و شکایات انتخاباتی، ابطال آراء و موارد دیگر به تفصیل و به دقت تمام بحث و تبادل نظر و برای تعدیلات آن توافق شده بود.

این طرح در نشست امروز (۲۳دلو) کابینه تصویب شده و مصوبه کابینه از طرف رییس جمهور به توشیح رسید.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که این طرح قبلا در جلسات مشترک به ریاست سرور دانش، از سوی احزاب سیاسی، نامزدان ریاست جمهوری و نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات، به اتفاق آرا مورد تأیید قرار گرفته بود.

این طرح در حالی از سوی رئیس جمهور توشیح می شود که انتخابات مجلس نمایندگان با ضعف ها، مشکلات و فساد گسترده ای برگزار شد و بعد از گذشت شش ماه، هنوز هم نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *