تصمیم نابخردانه و غیرضروری دولت در بلخ

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در ولایت بلخ، از افزایش تنش‌ ها در این ولایت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف اتمر عصر امروز (۲۳حوت) در یک نشست خبری در کابل گفت که تعیین و جایگزینی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ خلاف توافقی است که بین ارگ با عطا محمد نور، امضا شده است.

رئیس تیم انتخاباتی “صلح و اعتدال” افزود «حکومت با تصمیم «نابخردانه و غیرضروری» برادر را علیه برادر استعمال کرده و تیم انتخاباتی صلح و اعتدال نگران است که این امر فرصت را برای دشمن فراهم سازد و بر اساس نظریات نهایت نادرست سیاسی صورت گرفته است.»

وی تصریح کرد که تصمیم تازه حکومت یک عملکرد سیاسی و انتخاباتی است و رنگ و بوی قومی ندارد.

اتمر اظهار داشت که عملکرد ارگ در ماه‌ های اخیر نشان‌ دهنده حذف رقبای سیاسی آنان است و رهبری حکومت پیوسته در تلاش بوده تا رقبای سیاسی خود را حذف کند.

وی گفت که برای معرفی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ نیازی به استفاده از قوه قهریه نبود و نیروهای امنیتی خارج از ولایت بلخ برای عملیات آمده بودند، باید از شهر خارج و از استعمال قوا به‌صورت فوری جلوگیری شود.

اتمر در ادامه افزود که تیم انتخاباتی او «در برابر همچو زورگویی‌ های غیر قانونی حکومت بی‌ تفاوت نخواهد ماند؛ اما در چارچوب قانون اقدام خواهند کرد.»

موصوف از بزرگان سیاسی و مردم افغانستان خواست که جلوی خون‌ ریزی در بلخ را گرفته و با «اتحاد و اتفاق با مردم بلخ ایستاد شوند.»

از سویی هم عطامحمد نور، والی پیشین بلخ، پس از معرفی فرمانده جدید پولیس این ولایت، هشدار داد که «ارگ توطیه‌ های تازه‌ ای را برای برهم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمی که اخیرا میان آنها صورت گرفته بود، تخطی می‌ کند و برنامه‌ های شومی را در قبال مردم ما روی دست دارد.»

وضعیت شهر مزارشریف از صبح امروز و بعد از معرفی «عبدالرقیب مبارز»  به عنوان فرمانده جدید پولیس بلخ، به جای «محمد اکرم سامع» به حالت فوق العاده درآمده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *