ترکیه محور اصلی تجهیز تروریست ها و طراح سونامی مهاجرت به اروپا

12659639_1024072364320550_221737302_n

یک نماینده پارلمان اروپا اعلام کرد به تازگی اسنادی به دست آمده که کمک ‌رسانی و حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در سوریه و داعش را تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری “AWD NEWS” خانم “کاتا پیری” نماینده پارلمان اروپا وعضو گروه دوستی پارلمان اروپا و ترکیه در مصاحبه با پایگاه خبری “لوبلاگ” اظهار داشت: خرید نفت داعش توسط ترکیه موضوعی کاملا جدی است؛ ارگانهای اطلاعاتی ترکیه نقش محوری در طراحی و ایجاد سونامی مهاجرت آوارگان سوری به اروپا داشته و عملا امنیت ملی اروپا را مخدوش کرده است .

پارلمان اروپا از این مسائل به سادگی عبور نخواهد کرد و ترکیه باید در این زمینه پاسخگو باشد .

این نماینده پارلمان اروپا در ادامه افزود: روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا با مشکلات بسیار جدی روبرو شده و این موضوع تقریبا به امری غیرممکن مبدل شده است .

بر اساس همین گزارش، پایگاه خبری لوبلاگ در مصاحبه دیگری که با سجاد کریم عضو دیگر گروه دوستی پارلمان اروپا و ترکیه و مشهور به لابی سعودی در اروپا انجام داده است ضمن تایید اظهارات کاتا پیری در خصوصا نقش محوری ترکیه در تجهیز گروه‌های افراطی و تروریست در سوریه، به نقل از وی نوشت: پارلمان اروپا مقامات ترکیه و حزب عدالت و توسعه را مورد پیگیرد قانونی قرار خواهد داد و خواستار سخت‌گیری اعضای اتحادیه اروپا در اعطای ویزا به اتباع ترک به علت امکان بروز حوادث تروریستی خواهد شد.

Author

About Author