ترور در مکتب اسلام جایز نیست

مزاریعلما، روحانیون و استادان دانشگاه با نکوهش حمله بر مردم بیگناه به ویژه کارمندان رسانه های کشور، ترور را در مکتب اسلام جایز نداستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تجمعی با حضور شمار زیادی از استادان دانشگاه، روحانیون، مردان و زنان کابل، امروز (۴دلو) برای نکوهش ترور و حمله های انتحاری در مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان برگزار شد.

سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان در سخنانی اظهار داشت که ترور از دید اسلام حرام بوده و هیچ جوایزی برای استفاده آن بر علیه مسلمانان وجود ندارد.

به گفته وی، تروریسم بر خلاف ادعای کشورهای غربی در اسلام نیست و این امر زاده خود آنهاست که متاسفانه در کشورهای اسلامی بر علیه مسلمانان و به فرمان آنها انجام می شود.

مزاری افزود که حمله بر مردم بیگناه و کارمندان رسانه ها در کشور، مورد قبول نبوده و این گونه اعمال نمی تواند مانع آزادی بیان شود.

این عالم دین همچنین از دولت خواست تا به ایجاد فضای امنیت در کشور اقدام نکند و به دنبال ایجاد فضای اعتماد بین مردم و دولت باشد تا آزادی بیان از بین نرود.

منبع از حکومت وحدت ملی خواهان معرفی و شناسایی دوست دشمن شد تا مواضع خود را در قبال آنها تعیین کرده و به صورت جدی با استراتیژی مشخص وارد عمل شود.

بر اساس اظهارات مزاری، این ضعف حکومت است که با گروه طالبان از نقطه انزوا و ضعف برخورد می کند.

به گفته وی، مردم نیز در شرایط فعلی باید بی تفاوتی را کنار گذاشته و با جدیت اعمال حکومت را دنبال کرده و در برابر این اعمال موضع بگیرند.

در عین حال، محمد رحمتی، مدیر مسوول تلویزیون تمدن اظهار داشت که حمله چهارشنبه گذشته بی سابقه ترین حمله بر جان رسانه ها و آزادی بیان در جهان بوده است.

به گفته وی، این گونه اعمال نیازمند تحقیق و بررسی جدی از دو بُعد امنیتی و رسانه ای دارد که در بُعد امنیتی ارگان های امنیتی کشور می بایست به خوبی و با جدیت این امر را تحقیق کرده و نتایج آن را اعلام نماید.

در بُعد رسانه ای نیز رحمتی اظهار داشت که مسوولان رسانه های کشور باید به خوبی این رویکرد را بررسی کرده و از نتایج آن برای جلوگیری از عواقب بعدی، استفاده کنند.

مدیر مسوول تلویزیون تمدن از مقام های حکومتی خواست تا در تامین امنیت رسانه ها و کارمندان آنها برنامه های عملی روی دست گیرند.

گفتنی است که چهارشنبه هفته گذشته، در نتیجه یک حمله انتحاری بالای موتر کارمندان موبی گروپ در کابل، هفت تن از این کارمندان کشته و بیش از ۲۶ تن دیگر زخم برداشته بود.

Author

About Author