ترودو خطاب به عربستان: به دلیل دفاع از حقوق بشر عذر خواهی نمیکنیم

در پی خشم عربستان سعودی از انتقاد علنی کشور کانادا به منظور دفاع  از حقوق بشر در این کشور نخست وزیر این کانادا قاطعانه در مقابل سعودی ها ایستاد و گفت به دلیل دفاع از حقوق بشر عذرخواهی نمیکنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال خشم عربستان ازکشور کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با ایستادگی در برابر عربستان گفت بخاطر دفاع از حقوق بشر عذر خواهی نمیکنیم.

عربستان سعودی از روز دوشنبه پس اخراج سفیر کانادا از  این کشور تمام روابط تجاری خود با کانادا را قطع و سفیر خود را نیز فراخواند و تنش ها میان این کشور شدت گرفت.

ضمن این ریاض اعلام کرد که تمام پرواز ها به تورنتو را لغو کرده و دانشجویان  سعودی که در دانشگاه کشور کانادا مصروف درس بودند را فراخوانده و به کشور دیگر خواهد فرستاد.

در همین حال نخست وزیر کشور کانادا گفت نمیخواهم رابطه ناپایدار با عربستان داشته باشم و ما میدانیم که ریاض پیشرفت های درزمینه حقوق بشر داشته است ضمن این گفتگوها روی این مسله با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان جریان دارد.

این در حالی است که عربستان سعودی روزسه شنبه ۱۶ اسد سفیر کانادا در این کشور را به دلیل انتقاد از زندانی نمودن فعالان مدنی عنصر نامطلوب خوانده و از عربستان اخراج کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *