ترامپ در کابل؛ تاکید بر آتش بس و نابودی لانه های تروریزم

رئیس جمهور امریکا، در یک سفر غیرمنتظره به افغانستان آمد و با سربازان کشورش در پایگاه هوایی بگرام دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  دونالد ترامپ شب گذشته وارد میدان هوایی بگرام شده و از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.
در جریان این سفر ترامپ با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار کرد.
در خبرنامه ارگ آمده است که ترامپ نسبت به توافق صلح با طالبان ابراز امیدواری کرده و گفته است که طالبان طرفدار توافق صلح و برقراری آتش‌ بس است.
رئیس جمهور امریکا تاکید کرد که کشورش در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است و قوای امریکایی مستقر در افغانستان تا ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.
ترامپ تصریح کرد “تا زمانی در اینجا (افغانستان) خواهیم ماند که به یک توافق برسیم یا هم در صورت معاملۀ بسیار بد آنان (طالبان) به پیروزی کامل دست یابیم”.
در عین حال، رئیس جمهور غنی نیز ضمن ستایش از رهبری و عزم آقای ترمپ در خصوص روند صلح افغانستان گفت: “از تصامیم اساسی شما در خصوص تعیین حدود برای آن صلح که متضمن دستاوردهای سالیان پسین و امنیت شما و ما باشد، تشکر می‌کنم”.

به نقل از خبرنامه، روسای جمهور دو کشور تاکید کردند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند ، باید آتش بس را قبول کنند و اگر می خواهیم در افغانستان صلح پایدار برقرار گردد باید لانه های تروریستان در بیرون از این کشور از بین برده شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *